گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 تا سال آینده به اندروید اوریو به‌روزرسانی نخواهد شد

    کد خبر :131547

سامسونگ تأیید کرد که گوشی‌های هوشمند این شرکت در اوایل سال آینده به اندروید ۸.۰ اوریو به‌روزرسانی خواهند شد.

دریافت به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل اندروید برای گوشی‌های هوشمند، همچنان یکی از نگرانی‌ کاربران در هنگام خرید محصولات مبتنی بر این سیستم‌عامل محبوب است. با وجود انتشار آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید ۸.۰ اوریو در تابستان، به‌نظر می‌رسد تعدادی از بهترین محصولات امسال تا سال آینده به این نسخه به‌روزرسانی نخواهند شد.

سامسونگ به‌صورت رسمی تأیید کرد که گوشی‌های گلکسی اس ۸ (Samsung Galaxy S8) و فبلت گلکسی نوت ۸ (Galaxy Note 8) همچنان تا اوایل سال آینده، سیستم‌عامل اندروید نوقا را اجرا خواهند کرد. سامسونگ اطلاعات مربوط به بازه‌‌‌ی زمانی انتشار به‌روزرسانی اندروید اوریو برای گوشی‌های هوشمند خود را در یک پرتال ترکی در اوایل ماه اکتبر ارائه داد و XDA-Developers موفق شد تا این اطلاعات را به‌دست آورد.

با اینکه عجیب به‌نظر می‌رسد که سامسونگ زمان انتشار به‌روزرسانی Android 8.0 Oreo را در این پرتال اعلام کند؛ باید گفت که منبع انتشار این گزارش، مربوط به پرتال خبری سامسونگ است و احتمالاً اطلاعات به‌دست آمده صحت داشته باشد.

سامسونگ ادعا می‌کند که روی سیستم‌‌عامل اندروید اوریو مشغول به کار است و آن‌ را اوایل سال آینده‌ی میلادی برای گوشی‌های هوشمند خود منتشر می‌کند. سامسونگ وعده داده است که به‌روزرسانی اندروید اوریو، بارگذاری برنامه‌ها را در پس‌زمینه به حداقل خواهد رساند و باعث می‌شود تا برنامه‌ها سریع‌تر اجرا شوند.

از دیگر قابلیت‌های سیستم‌عامل اندروید اوریو که تا چند ماه آینده برای پرچمداران ۲۰۱۷ سامسونگ منتشر خواهد شد، می‌توان به اموجی‌های جدید اشاره کرد. در این نسخه، همچنین قابلیت «تصویر در تصویر» وجود دارد که اجازه می‌دهد دو برنامه را به‌صورت هم‌زمان اجرا کنید؛ ضمن اینکه می‌توانید اعلان‌های دریافتی را زمان‌بندی کنید.

سامسونگ، هنوز اعلام نکرده است که کدام‌یک از گوشی‌های هوشمند این شرکت در ابتدا به اندروید اوریو به‌روزرسانی خواهد شد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد گلکسی اس ۸ (و مدل «پلاس») و گلکسی نوت ۸ در ابتدا به اندروید اوریو به‌روزرسانی شوند. پرچم‌داران سال ۲۰۱۶ سامسونگ یعنی گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج نیز به اندروید ۸.۰ اوریو به‌روزرسانی خواهند شد؛ همچنین انتظار می‌رود مدل بازسازی‌شده‌ی گلکسی نوت ۷ با نام گلکسی نوت FE که در تابستان از آن رونمایی شد، به اندروید اوریو به‌‏روزرسانی شود.

البته تنها شرکت سازنده‌ها برای تأخیر در انتشار به‌روزرسانی‌های جدید برای گوشی‌های هوشمند مقصر نیستند و نباید تنها آن‌ها را سرزنش کنیم؛ دخالت اپراتورها در روند انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری نیز سبب شده است تا در انتشار به‌روزرسانی‌های جدید تأخیر وجود داشته باشد.

باید اشاره کرد که سابقه‌ی سامسونگ به این موضوع اشاره دارد که انتشار سریع به‌روزرسانی‌های جدید برای محصولات قدیمی این شرکت، در اولویت قرار ندارد؛ سامسونگ زمانی به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل اندروید را برای گوشی‌های هوشمند خود ارائه می‌دهد که از تأثیر آن‌ها روی عملکرد محصولاتش مطمئن شود. با این‌حال، بیش از چهار ماه انتظار برای دریافت یک به‌روزرسانی عمده‌ی سیستمی آزاردهنده خواهد بود.

گوگل اندروید ۸.۰ اوریو را در نیمه‌ی آگوست منتشر کرد و این به‌روزرسانی برای گوشی‌های پیکسل و نکسوس عرضه شده است. در همین حال، شرکت سونی گوشی اکسپریا ایکس‌زد وان را با اندروید اوریو به فروش می‌رساند و انتشار به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل اندروید برای گوشی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم نیز آغاز شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید