شرکای طرح تحول سلامت طلب وزارت بهداشت را نمی دهند

    کد خبر :131512

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه روسای بیمارستان ها فقط باید در بیمارستان ها اشتغال داشته باشند، گفت: حتما بیمارستان ها باید مستقل اداره شوند.
به گزارش مهر، دکتر عباسعلی کریمی در بیست و نهمین کنگره بین المللی بیماری های کودکان، افزود: شاید در زمینه تحقیقات و پژوهش در حوزه اطفال در جهان، در رتبه های کشورهای پیشرفته نباشیم اما گروه پزشکی اطفال از گروه های پرتلاش و کم توقع است که باید از آنها تشکر کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و تحولات حوزه بهداشت، درمان و آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: با وجود حمایت های رئیس جمهوری و تلاش های وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی طرح تحول سلامت به خوبی اجرا شد و لازم است که چالش ها و مشکلات آن که مربوط به شرکای این طرح است، به سرعت برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: برجسته ترین مشکل این است که چرا حقوق پرسنل بیمارستان ها از جمله پزشک و پرستار، به موقع پرداخت نمی شود، مگر پول نداریم. بودجه وجود دارد اما شرکای بدهکار طرح تحول سلامت، اقدام به پرداخت مطالبات وزارت بهداشت نمی کنند.

وی تاکید کرد: بیمارستان ها باید مسئولیت بیشتری قبول کنند و مستقل شوند تا بتوانند از مشکلات فعلی عبور کنند و اداره خودشان را خود برعهده بگیرند و لازم است که وابستگی خود به دانشگاه را کاهش دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید