پلمب واحد غیرمجاز بازیافت سرب در گرمسار

    کد خبر :131476

رئیس اداره محیط زیست گرمسار از تعطیلی واحد غیر مجاز بازیافت سرب در این شهرستان خبر داد و گفت: استقرار و راه اندازی هر گونه واحد آلاینده ممنوع است.
مهر: حبیب الله دارپرنیان در گفتگو با  مهر، از تعطیلی واحد غیرمجاز بازیاف سرب در گرمسار خبر داد و ابراز داشت: کارشناسان محیط زیست پس از دریافت اخبار واصله مبنی بر وجود کارخانه غیرمجاز بازیافت سرب از باتری های فرسوده در شهرک صنعتی ایوانکی، منطقه را تحت بررسی و پایش قرار دادند.

وی با بیان اینکه این واحد غیرمجاز برای جلوگیری از انتشار بخار سربی از سیستم های کنترل آلودگی استفاده می کرد، افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد برخی افراد فرصت طلب با اجاره سوله در شهرک های صنعتی به صورت غیر مجاز اقدام به راه اندازی خط تولیدی صنایع آلاینده می کنند که در نهایت با شناسایی این واحد غیرمجاز پلمپ شد.

رئیس اداره محیط زیست گرمسار ابراز داشت: با استناد ماده ۱۲ و ۱۴ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا تمام واحدهای صنعتی قبل از هرگونه استقرار و فعالیت تولیدی ملزم به اخذ مجوزهای لازم از محیط زیست هستند.

دارپرنیان ادامه داد: به استناد مصوبات کارگروه آمایش، محیط زیست و توسعه پایدار استان سمنان، به دلیل تجمع صنایع آلاینده در غرب استان، در سال های اخیر هرگونه بارگذاری و استقرار جدید واحدهای صنعتی آلاینده در گرمسار ممنوع است.

وی افزود: باتوجه به اینکه طرح توسعه صنایع آلاینده موجود نیز با چالش هایی همراه است و در اکثر موارد از ارائه مجوز جلوگیری خواهد شد لذا طبق ضوابط با واحدهای غیر مجاز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید