روسیه: درباره حملات شیمیایی در سوریه طرحهای واقعی ارائه خواهیم کرد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۳۷
    کد خبر :131420

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در اولین فرصت طرح‌ها و ایده‌هایی را که شورای امنیت باید برای انجام تحقیقاتی واقعی درباره حملات شیمیایی در سوریه لحاظ کند، به این شورا ارائه خواهد کرد.

سایت النشرة گزارش داد: وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما قصد داریم در فرصت کوتاهی پس از دریافت گزارش اخیر، طرح‌هایی واقعی و عینی از کارهایی که باید در راستای تضمین اجرای تحقیقاتی مستقل، واقعی، عینی و حرفه‌ای درباره استفاده از مواد سمی در سوریه در پیش گرفته شود، به شورای امنیت ارائه دهیم.

در ادامه این بیانیه آمده است، غرب نمی‌خواهد واقعیت در تحقیقات درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه روشن شود بلکه به دنبال آن است که از نهادهای بین‌المللی جهت تحت فشار گذاشتن دمشق استفاده کند.

این وزارتخانه تاکید کرد، استفاده از گاز سارین در خان شیخون سوریه در ماه آوریل و تحولات پس از آن مشکلات جدی را برملا کرد که در فعالیت هیات سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در بررسی واقعیت‌ها وجود دارد.

وزارت‌خارجه روسیه در ادامه این بیانیه تاکید کرد، به نظر می‌رسد که غربی‌ها کاملا از وضعیت کنونی راضی هستند و علاوه بر این آنها به گونه‌ای مبارزه می‌کنند که شرایط به همین شکل باقی بماند چرا که هدف آنها اثبات واقعیت نبوده بلکه به دنبال استفاده از نهادهای بین‌المللی مربوطه جهت افزایش فشارها بر دمشق هستند. صحبت درباره سیاستی برنامه‌ریزی شده جهت متهم کردن روسیه است، مخالفت سه طرف غربی آمریکا، انگلیس و فرانسه طی سال‌های گذشته در شورای امنیت با محاکمه تروریست‌ها به دلیل جرایم استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه به حد سرپوش گذاشتن بر جنایات آنها رسیده است.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: انتظار آغاز هجمه‌های شدید از سوی برخی کشورهای غربی علیه روسیه را در پی وتوی طرح آمریکا مبنی بر تمدید دوره تحقیقات مشترک سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی و سازمان ملل داشتیم. از نظر ما این تصمیم که بدون بررسی‌های دقیق اتخاذ شده، اقدامی غیر حرفه‌ای و غیر مسئولانه بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید