ماهانه ۱۵میلیون تومان هزینه درمان بیماران سرطان کلیه

    کد خبر :131397

دبیر علمی همایش تازه‌های سرطان کلیه گفت: سرطان کلیه در مراحل اولیه با یک حراجی ساده برطرف می‌شود اما در مراحل پیشرفته هزینه آن ماهانه حدود ۱۵ میلیون تومان است.
دکتر سید هادی مولانا در گفتگو با مهر، اظهارداشت: سیگار از اصلی‌ترین دلایل ابتلا به سرطان کلیه است. بسیاری از افراد جامعه فکر می‌کنند سیگار دلیل ابتلا به سرطان ریه است ، اما سیگار از فاکتور های مهمی است که شانس سرطان کلیه را افزایش می‌دهد.

وی افزرد: سرطان کلیه در مراحل اولیه به سادگی قابل درمان است ، اما در مراحل پیشرفته غیرقابل درمان می‌شود.

مولانا ادامه داد: ترس از سرطان در میان بسیاری از مردم جامعه وجود دارد به همین دلیل بیشتر در مراحل پیشرفته بیماری مراجعه می‌کنند که باعث ایجاد هزینه های بسیار زیادی برای فرد و دولت می‌شود ، هدف ما این است که بتوانیم میزان آگاهی مردم را در برابر این سرطان افزایش دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: دردهای شکمی، وجود خون در ادرار و توده در پهلو از علائم این بیماری است و شخص با مراجعه با پزشک می‌تواند از پیشرفت بیماری خود جلوگیری کند.

این متخصص رادیوتراپی‌آنکولوژی اظهار کرد: این بیماری در مراحل اولیه با یک حراجی ساده برطرف می‌شود اما در مراحل پیشرفته هزینه آن ماهیانه حدود ۱۵میلیون تومان است.

وی ادامه داد: علاوه بر این یک سری دارو است که بیمار می‌بایست مادام‌العمر آنها را مصرف کند.

مولانا گفت: داروهای ایرانی نیز برای درمان این بیماری در سالهای اخیر وارد بازار شده است اما تاکنون مطالعاتی در خصوص اثرگذاری آنها در مقایسه با داروهای خارجی صورت نگرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید