دلیل غیبت کیانوش رستمی در رکوردگیری چه بود؟

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۵۲
    کد خبر :131193

مدیر تیم ملی وزنه برداری درباره انتخاب ترکیب نهایی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش ورزش سه، شمارش معکوس برای مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهانی در سال ۲۰۱۷ در شهر آناهیم آمریکا آغاز شده است. تیم ملی وزنه برداری ایران که بیشتر از ۶ ماه است اردوهای خود را برای حضور در این رقابت ها آغاز کرده و تغییراتی را هم در میانه راه به خود دیده، امروز اردوی بابلسر را به پایان رسانده و به تهران بازمی گردد.

روز گذشته رکوردگیری نهایی تیم ملی وزنه برداری در سالن شهید نوبخت بابلسر برگزار شد تا کادرفنی تصمیم نهایی خود را برای خط زدن ۳ نفر از ترکیب اصلی تیم بگیرد.

محمدرضا براری در دسته ۱۰۵ کیلوگرم به دلیل عملکرد ضعیف در رکوردگیری از اردوی تیم ملی کنار گذاشته شد. مجید عسگری در دسته ۶۹ کیلوگرم و همایون تیموری در فوق سنگین هم نفرات رزرو خواهند بود.
در ابتدا با محسن بیرانوند، سرمربی تیم ملی وزنه برداری تماس گرفتیم تا از چگونگی انتخاب نفرات باخبر شویم که او اعلام کرد با نظر شورای فنی فدراسیون وزنه برداری فقط مدیر تیم های ملی در این باره حق صحبت خواهد داشت. در همین راستا با محمدرضا کاظمی نژاد همکلام شدیم که در جلسه تصمیم گیری برای اعزام نفرات به آمریکا حضور داشته است.

در ادامه مشروح صحبت های مدیر تیم های ملی وزنه برداری را می خوانید.

رکوردگیری سطح بالایی داشت

روز گذشته رکوردگیری نهایی تیم ملی وزنه برداری از سطح بالایی برخوردار بود و نقطه نویدی برای وزنه برداری کشورمان محسوب می شود. شخصا این رقابت سنگین را به فال نیک می گیرم و امیدوارم با تکرار همین رکوردها در مسابقات جهانی بتوانیم به عنوانی درخور شان ایران برسیم.

کادرفنی حق کسی را ضایع نکرد

با توجه به میانگینی که از سوی کادرفنی تیم ملی وزنه برداری بعد از رکوردگیری در نظر گرفته شد، ۸ نفر نهایی مشخص شدند. همچنین محمدرضا براری که نتوانست عملکرد خوبی در رکوردگیری داشته باشد، خط خورد. شاید کسی تصور نمی کرد که این وزنه بردار کنار برود؛ اما وقتی رکوردگیری را مبنای اصلی گذاشته بودیم، باید به آن استناد می کردیم. براری هم وزنه بردار خوبی است و امیدوارم در آینده بتواند به افتخارات بیشتری برسد.

عسگری و تیموری تا روز آخر شانس دارند

مجید عسگری در دسته ۶۹ کیلوگرم و همایون تیموری در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم نفرات ذخیره ما در اردوی تیم ملی خواهند بود. آنها تا روز آخر در تهران در اردو می مانند و در صورتی که لیاقت خودشان را نشان دهند یا اتفاق غیرقابل پیش بینی رخ دهد، ممکن است به ترکیب نهایی اضافه شوند. به هر حال فرصت دیگری برای انتخاب ترکیب نهایی وجود نداشت و امروز آخرین فرصت برای اعلام لیست به فدراسیون جهانی بود.

کیانوش با هماهنگی وزنه نزد

کیانوش رستمی با هماهنگی کادرفنی تیم ملی در رکوردگیری شرکت نکرد. البته او اخیرا در رکوردگیری که برای مسابقات لیگ بود، آمادگی اش را نشان داد و در این چند هفته هم در اردوی تیم ملی کنار سایر ملی پوشان حضور داشت. رستمی با سرمربی تیم ملی تعامل دارد و قبل از رکوردگیری هم گفت که اگر نیاز هست من وزنه بزنم. به خاطر نبود حساسیت روی دسته ۸۵ کیلوگرم کادرفنی هم به او مجوز داد که وزنه نزند.

رستمی به تماشاگران بی احترامی نکرد

ما نگفته بودیم کیانوش رستمی در رکوردگیری قطعا وزنه می زند که دیروز تماشاگران از غیبت او ناراحت شده باشند یا این را بی احترامی به آنها تلقی کنیم. این وزنه بردار در اردوی تیم ملی حضور دارد و آزمایش دوپینگ هم می دهد. درست است که مردم دوست دارند قهرمان خودشان را ببیند؛ اما در نهایت برای همه کسب مدال طلای جهان مهم است.

سلیمی و علی حسینی همدیگر را بالا می کشند

در فوق سنگین اتفاقات خوبی با حضور سعید علی حسینی رخ داده است. بهداد سلیمی بعد از جراحی زانو هیچ وقت در حرکت دوضرب ۲۵۳ کیلوگرم را ثبت نکرده بود. دیروز حتی پشت سر او قرار گرفتم تا متوجه شوم که وزنه را بدون خطا بالای سر می برد که خدا را شکر به او امیدوار شدم. رکوردهای علی حسینی هم خیلی خوب بود. به نظرم حضور این ۲ وزنه بردار آماده در سنگین وزن باعث شده تا همدیگر را بالا بکشند و امیدوارم در مسابقات جهانی هم به آنها کمک کند.

سهراب می تواند یک برند جهانی شود

سهراب مرادی دیروز نشان داد که لیاقتش خیلی بالاتر از جایگاه فعلی است. او با وجود سن و سالی که دارد، فعلا به بازنشستگی فکر هم نمی کند. فقط برخی کم لطفی ها سهراب را از تخته وزنه برداری دور کرده بود که خدا را شکر او با انگیزه بالا برگشته است. در بازی های آسیایی داخل سالن که مرادی توانست رکورد مجموع جهان را جابجا کند، تاماش آیان، رییس فدراسیون جهانی آمد و به او تبریک گفت. او هم گفت که مرادی می تواند یک چهره ماندگار در وزنه برداری جهان شود و من هم معتقدم که سهراب با رکوردهای فعلی می تواند به یک برند جهانی تبدیل شود. اگر اتفاق خاصی به وجود نیاید، مرادی رکوردهایی در مسابقات جهانی می زند که تا سال ها دست نیافتنی خواهد بود.

شانس بالایی برای قهرمانی جهان داریم

فعلا نمی توانیم درباره قهرمانی در مسابقات جهانی قولی بدهیم. با این حال با آمادگی که در میان وزنه برداران وجود دارد، شانس بالایی برای رسیدن به بهترین نتیجه تاریخ وزنه برداری داریم. متاسفانه برخی کارشناسان دائما غیبت چند کشور را به خاطر دوپینگ مطرح می کنند. آنها از همین حالا می خواهند قهرمانی احتمالی ایران را کمرنگ نشان دهند. اگر این کشورها قدرتمند بوده اند، پس دوپینگ به آنها کمک کرده است. تیم قدرتمند اصلی ایران است که هر زمان بخواهند آزمایش دوپینگ می دهد و سلامت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید