برگزاری نشست مشترک کارآفرین ایرانی مقیم ترکیه با سفیر و سرکنسول های ایران در ترکیه

    کد خبر :131059

نشست مشورتی بررسی زمینه های توسعه همکاری های مشترک میان فعالان اقتصادی ایران و ترکیه در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی ایران در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.

در این نشست، فعالان اقتصادی ایرانی مقیم ترکیه با طرح مسائل و مشکلات فنی و اداری خود از محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر و مسئولان کنسولگری های ایران در ترکیه درخواست کردند که تسهیلات و مساعدت های لازم برای توسعه مشارکت های اقتصادی و جذب سرمایه گذاران در بخش های زیربنایی و توسعه ای در ایران تسهیل و تضمین شود.
نمایشگاه اختصاصی بازرگانی و صنعتی ایران روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان اقتصادی و سیاسی ایران و ترکیه و تعدادی از شرکت ها و موسسات اقتصادی و صنعتی کشورمان در محل نمایشگاه های بین المللی سی.ان.آر استانبول گشایش یافت.
این نمایشگاه با حضور فاتح متین معاون وزیر اقتصاد ترکیه، حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای ایران، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و رییس صنایع پتروشیمی ایران، جم شنل مدیرعامل نمایشگاه استانبول، محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر کشورمان در ترکیه و تعدادی از مسوولان اقتصادی و سیاسی دو کشور به طور رسمی افتتاح شد.
برپایی این نمایشگاه در پی توسعه روابط همه جانبه کشورمان با ترکیه و با هدف معرفی قابلیت ها و توانمندی های ایران در حوزه صنعتی، بازرگانی و اقتصادی و پس از 12 سال توقف برنامه ریزی شده است.
در این نمایشگاه بخش پتروشیمی، صنایع ساختمانی، صنعت خودرو، گردشگری و ایرانگردی توانمندی های خود را عرضه کرده اند و علاوه بر این، دو منطقه آزاد صنعتی و تجاری ماکو و انزلی نیز به معرفی ظرفیت های موجود خود در این مناطق برای سرمایه گذاری می پردازند.
این نمایشگاه با حضور 87 شرکت و موسسه ایرانی و در فضایی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع برپا شده است.
همچنین این نمایشگاه چهار روزه از ساعت 10 تا 18 برای بازدید علاقه مندان دایر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید