عروس و دامادی که خواستار قطع دست دانشجوی دکترای معماری شدند

  • حوادث
  • پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۳۲
    کد خبر :131008

دانشجوی دکترای معماری که با همدستی برادر و دوستش به چندین خانه دستبرد زده بود برای دومین بار پای میز محاکمه ایستاد.

پرونده این سرقت از دوم مهرماه سال 92 و به دنبال دستبرد شبانه به خانه یک زن جوان در خیابان فاطمی تهران در دستور کار پلیس قرار گرفت.
به گزارش نامه نیوز، شواهد نشان می داد دزدان شب رو از راه تراس وارد خانه شده و با استفاده از دیلم پنجره را شکسته و به خانه دستبرد زده اند.تحقیقات در این زمینه آغاز شده بود که به پلیس خبر رسید در همان حوالی به خانه یک تازه عروس و داماد نیز دستبرد زده شده است. در حالی که شماره دزدی های مشابه به 7 فقره رسیده بود پلیس به مرد جوانی که مقابل یک خانه کشیک می داد مشکوک شد و وی را دستگیر کرد.
این مرد که دانشجوی دکترای معماری بود به شرکت در دزدی های شبانه با همدستی برادرش احسان و یکی از دوستانش به نام ناصر که متواری شده بود اعتراف کرد. یک ماه از بازداشت میثم گذشته بود که دو همدست وی به به کلانتری رفتند و تسلیم پلیس شدند.
دزدان شب رو به دزدیدن پول، طلا، دلار، یورو و تعدادی فرش نفیس به ارزش تقریبی 500 میلیون تومان اعتراف کردند و در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به قطع دست محکوم شدند. این حکم اما در شعبه 31 دیوان عالی کشور تایید نشد و پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه همعرض فرستاده شد.
سه متهم دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستادند.
در این جلسه که با حضور سه شاکی برگزار شد نماینده دادستان اعلام کرد چهار شاکی دیگر اعلام رضایت کرده اند اما با توجه به درخواست سه شاکی حاضر در دادگاه برای متهمان تقاضای قطع دست دارم.
سپس اولین شاکی که زن جوانی بود روبه روی قضات ایستاد. وی گفت: دزدان پول، طلا و تابلو فرش های خانه ام را سرقت کرده اند. به همین خاطر برایشان تقاضای قطع دست دارم.
دومین شاکی تازه دامادی بود که فقط دو روز بعد از برگزاری جشن عروسی به خانه اش دستبرد زده شده بود. این مرد گفت: دور روز از جشن عروسی گذشته بود و من و همسرم عازم سفر بودیم. شب از خانه بیرون رفته بودیم که وقتی برگشتیم متوجه شدیم به خانه مان دستبرد زده شده و پاسپورت، 300 دلار، 500 یوروو همه طلا و جواهرات همسرم که هدیه جشن عروسی مان بود سرقت شده است.ما ناچار شدیم از سفر صرف نظر کنیم. من از سه متهم این پرونده شکایت دارم و برایشان قطع دست می خواهم.
سومین شاکی نیز گفت: یک هفته به جشن عروسی دخترم مانده و ما برای خرید عروس از خانه بیرون رفته بودیم که وقتی برگشتیم متوجه شدیم سرویس طلای دخترم که یک روز قبل آن را خریده بود به همراه 9 ساعت مارک که پسرم آنها را از خارج از کشور برای دخترم و دامادم هدیه آورده بود و هر کدام ارزش میلیونی داشت سرقت شده است. دوربین مداربسته خانه نیز فیلم دزدان را ضبط کرده و آنها را هنگامی که فرش 50 میلیونی را از خانه بیرون می بردند نشان می داد.
این مرد ادامه داد: این ماجرا تاثیر بدی در روحیه ما گذاشت. تا جایی که نزدیک بود جشن عروسی دخترم به هم بخورد.به همین خاطر برای دزدان اشد مجازات می خواهم.
سپس میثم 30 ساله که دانشجوی دکترای مهندسی معماری است روبه روی قضات ایستاد.وی گفت: من فقط در دو فقره از سرقت ها شرکت داشتم. دانشجوی رشته دکترا بودم اما وضع مالی خوبی نداشتم. به همین خاطر پیشنهاد برادر کوچکم احسان را برای سرقت پذیرفتم. من در هر دو سرقت وارد خانه ها نشدم و فقط مقابل در خانه کشیک می دادم. اشتباه کرده ام و حالا تقاضای بخشش دارم.
سپس احسان 28ساله که یک فقره سابقه سرقت در پرونده اش دارد در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: سال 92 به خاطر سرقت دستگیر شدم اما وقتی از زندان بیرون آمدم دوباره دست به سرقت زدم. برادر بزرگم در سرقت ها دست نداشت و فقط در دو فقره از آنها مرا همراهی کرد. ساعت هایی که یکی از شاکی ها ادعا می کند قیمت میلیونی داشته است ساعت های قلابی بودند که آن ها را به قیمت بسیار پایینی فروختم.
سومین متهم نیز ناصر 27ساله بود که گفت: من و احسان در خدمت سربازی با هم آشنا شدیم. ما با هم دست به سرقت زدیم و حالا هم رضایت 4 شاکی را جلب کرده ایم.به همین خاطر تقاضا داریم در مجازاتمان تخفیف قائل شوید. در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید