چرا یک هفتم ایرانی‌ها کمر درد می‌گیرند؟

    کد خبر :130783

رئیس انجمن روماتولوژی ایران با بیان اینکه بیماری روماتیسمی در بیشتر از ۶۵ درصد موارد بر اثر عوامل ژنتیکی بروز می‌کند، گفت: عوامل محیطی نیز چون استعمال دخانیات به شدت در تشدید این بیماری‌ها و بروز نتابج منفی در درمان آن اثر دارد.

سوسن سروش در افتتاحیه یازدهمین کنگره سالیانه انجمن روماتولوژی ایران، اظهار کرد: شایع‌ترین بیماری با زمینه دردهای مفصلی (روماتولوژیک)، کمردردها هستند که بسیاری از مردم به آن مبتلا هستند.

دبیر علمی یازدهمین کنگره سالیانه انجمن روماتولوژی ایران گفت: از ابتدای تولد تا پایان عمر شکل مفصلی، عضلانی و اسکلتی تغییر می‌کند و چالش‌هایی به همراه دارد.

سروش با اشاره به اینکه در کودکان نیز مشکلات مادرزادی و اختلالات استخوانی عامل درد است، ادامه داد: در سنین جوانی درد نشانه بیماری‌های التهابی است و در میانسالی دیسک‌ها شیوع می‌یابند.

دبیر علمی یازدهمین کنگره سالیانه انجمن روماتولوژی ایران خاطرنشان کرد: تشخیص به موقع و درمان مناسب می‌تواند هزینه‌های ناشی از بیماری‌های مفصلی را کاهش دهد.

همچنین احمدرضا جمشیدی – رئیس انجمن روماتولوژی ایران نیز با اشاره به اینکه درد، نخستین نشانه بیماری‌های روماتیسمی است و اختلالات مفصلی و التهابی با ریشه خود ایمنی در این دسته بیماری‌ها جای می‌گیرد، اظهار داشت: شیوع 15 درصد جامعه به کمر درد و 14 درصد جامعه به آرتروز حاکی از بروز بالای این بیماری‌ها در کشور است.

جمشیدی با بیان اینکه بیماری روماتیسمی در بیشتر از 65 درصد موارد بر اثر عوامل ژنتیکی بروز می‌کند، افزود: عوامل محیطی نیز چون استعمال دخانیات به شدت در تشدید این بیماری‌ها و بروز نتابج منفی در درمان آن اثر دارد.

رئیس انجمن روماتولوژی ایران گفت: بهره گیری از تغذیه مناسب سرشار از کلسیم، داشتن تحرک کافی و پرهیز از استعمال دخانیات و همچنین کنترل و مدیریت هیجانات و استرس، روند این بیماری را کند و پیشگیری را میسرتر می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید