پلت‌فرم جدید با ۴ مدل خودرو ۲۰۲۰ راهی بازار می‌شود

  • خودرو
  • چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۵۳
    کد خبر :130619

مدیرعامل ساپکو با بیان اینکه در پروژه پلت‌فرم جدید ایران خودرو پینین‌فارینا وظیفه طراحی چهار مدل خودرو شامل سدان، هاچ‌بک، اس‌یووی و وانت را به‌عهده خواهد داشت، گفت: اولین خودروی تولیدی به‌روی این پلت‌فرم جدید در تهران در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

به گزارش  تسنیم، حسین نجاری امروز در نخستین نشست سازندگان پلت‌فرم جدید ایران خودرو، با اشاره به اینکه این پروژه تمام فرآیند تولید یک محصول از طراحی تا پلت‌فرم را در بر می‌گیرد، اظهار داشت: در این پروژه با شرکت‌های مطرحی در بخش طراحی بدنه، تولید موتور، گیربکس و اجزاء مختلف خودرو مذاکرات انجام شده تا در نهایت به تولید خودرو‌هایی مستقل دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در پروژه پلت‌فرم جدید پینین‌فارینا وظیفه طراحی چهار مدل خودرو شامل سدان، هاچ‌بک، اس‌یووی و وانت در مدل‌های بنزینی، دیزلی، هیبرید و برقی را به‌عهده خواهد داشت، گفت: اولین خودروی تولیدی به‌روی این پلت‌فرم جدید در تهران در سال 2020 عرضه خواهد شد که میانگین قیمت آن نیز 15 هزار دلار است. البته به‌مرور در شهرهای کرمانشاه و تبریز هم خط تولید این خودروها فراهم می‌شود به‌نحوی که 2025 حدود 815 هزار دستگاه خودرو با پلت‌فرم جدید توسط ایران خودرو تولید خواهد شد که 30 درصد آن صادر می‌شود.

مدیر پروژه پلت‌فرم جدید ایران خودرو تصریح کرد: در این پروژه شرکت‌هایی چون پینین‌فارینا از ایتالیا و هیوندای پاورتک حضور دارند، همچنین بیش از 100 قطعه‌ساز برتر داخلی نیز در این پروژه همکاری می‌کنند.

نجاری افزود: شرکت بین‌المللی ماله مسئولیت طراحی و توسعه موتور این پلت‌فرم را به‌عهده دارد. هیوندای پاورتک نیز مسئولیت طراحی گیربکس اتوماتیک این پلت‌فرم را به‌عهده خواهد داشت.

مدیرعامل ساپکو با اعلام اینکه “در صددیم صادرات محصولات جدید با قیمت‌های مناسب رقابتی را در دستور کار خود قرار دهیم”، گفت: خودروهای تولیدی به‌روی این پلت‌فرم تا 70 درصد داخلی‌سازی خواهد شد. در حال حاضر حدود 100 نفر در تصمیم‌گیری این پروژه فعالیت می‌کنند که امیدوارم بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید