اسلام‌آباد پاسخ امریکا را داد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ۹:۴۲
    کد خبر :130209

وزیر امور خارجه پاکستان امروز چهارشنبه تاکید کرد، رهبری اسلام‌آباد این مساله را برای وزیر خارجه آمریکا روشن کرده است که هیچگونه پناهگاه امنی در پاکستان برای تروریست‌ها وجود ندارد و ارزیابی آمریکا درباره پاکستان اشتباه است.
خبرگزاری آناتولی، خواجه آصف، وزیر خارجه پاکستان در گفت‌وگو با جئو نیوز گفت: حملات تروریستی از خاک پاکستان طراحی و یا اجرا نمی‌شود. هیچگونه پناهگاه امنی برای تروریست‌ها در پاکستان وجود ندارد.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا که سه‌شنبه وارد اسلام‌آباد شد با وزیر خارجه این کشور، شاهد خاقان عباسی، نخست‌وزیر پاکستان و قمر جاوید بجوا، رئیس ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو داشت. او سپس در بخشی از سفرش به خاورمیانه و جنوب آسیا راهی هند شد.

این سفر از دید مقام‌های پاکستانی، تلاشی برای فرو نشاندن تنش‌های دیپلماتیک میان واشنگتن و اسلام‌آباد بود. این تنش‌ها از ۲۱ اوت پس از اعلام سیاست جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای جنوب آسیا که در آن پاکستان به پناه دادن به شبه‌نظامیان متهم شد، بالا گرفت.

سفارت آمریکا در اسلام‌آباد در بیانیه‌ای گفت، تیلرسون مجددا پیام ترامپ مبنی بر اینکه پاکستان باید تلاش‌هایش را برای نابودی شبه‌نظامیان و تروریست‌های فعال در داخل خاک این کشور افزایش دهد، تکرار کرد. رهبری پاکستان این اتهامات را رد می‌کند.

وزیر خارجه پاکستان گفت: ما شفاف به هیات آمریکایی گفتیم که ارزیابی آنها درباره پاکستان اشتباه است و پاکستان مسوول افزایش قاچاق مواد مخدر و یا اینکه طالبان نیمی از اراضی افغانستان را به اشغال خود درآورده است، نیستیم.

او افزود: پاکستان مسوول تمامی مسائل موجود در افغانستان نیست. این وظیفه نیروهای ائتلافی است تا صلح را در جایی که حضور دارند، برقرار کنند. چگونه ممکن است زمانی که نیروهای ائتلافی در افغانستان هستند، کامیون‌های حاوی مواد منفجره بتواند به قلب کابل برسد؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید