ایران در ۴ شاخص مرجعیت علمی” ترکیه” را پشت سرگذاشت

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ۸:۲۰
    کد خبر :130090

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: طبق آمار ایران در ۴ شاخص مرجعیت علمی جهان از ترکیه پیش افتاده است.

منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور درباره مصوبات نود و هشتمین جلسه این ستاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت مرجعیت علمی ایران در جهان در بخش پیش دستور جلسه بررسی شد؛ طبق آمار، ایران در مرجعیت علمی جهان در 4 شاخص؛ میزان ارجاعات، اختلاف ارجاعات با متوسط جهانی، مقالات با ارجاعات بالا و سهم مقالات با ارجاعات بالا از کشور ترکیه جلو افتاده است، البته هنوز در منطقه رقبایی دارد.

وی افزود: رصد اجرای سند هواوفضا مهمترین موضوع و دستور کار این جلسه بود.اجرای این سند مرتب رصد میشود و در نهایت بعد از چند گزارش، گزارش نهایی به شورایعالی انقلاب فرهنگی و سران سه قوه ارائه خواهد شد.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور یادآور شد: در این جلسه مرکز ملی فضایی گزارشی از فعالیتهای خود ارائه کرد، این مرکز با نظر ریاست جمهوری محوریت هماهنگیهای این حوزه را برعهده دارد. سازمان فضایی ایران نیز عملکرد خود را در این بخش تشریح کرد.

وی با اشاره به خبر خوش مسئولان فضایی کشور گفت: طبق گزارش ریاست سازمان فضایی ماهوارههای سه دانشگاه؛ شریفست شریف، پیام امیرکبیر‌ و ماهواره دانشگاه علم و صنعت آماده پرتاب است. شریف ست در سال جاری و پیام در سال آینده پرتاب خواهد شد. ماهواره دانشگاه علم و صنعت نیز ساخته شده اما هنوز زمان دقیق پرتاب آن مشخص نیست.

کبگانیان بر حمایت دولت از این بخش تاکید کرد و افزود: براساس گزارش سازمان فضایی بیش از 18 دستگاه کشور به اطلاعات ماهوارهها نیاز دارند. در حوزه ماهواره، پرتابگرها‌، خدمات و کاربردهای این فناوری نیازهای مختلفی وجود دارد.

وی به چالش‌های موجود در این بخش نیز اشاره کرد و گفت: حضور ضعیف بخش خصوصی، ناهماهنگی دستگاهها و تخصیص نامناسب از چالشهای این بخش است؛ البته این موضوع در جلسه بعدی ستاد نیز بررسی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید