بدهی ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی

    کد خبر :129970

عضو کمیسیون بودجه مجلس، با بیان اینکه ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی قطعی دولت به سازمان تامین اجتماعی است، از توافق برای تشکیل جلسه غیرعلنی مجلس جهت بررسی مشکلات صندوق‌های بازنشستگی خبرداد.

محمدرضا تابش در خصوص جلسه صبح روز سه‌شنبه کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: در جلسه صبح امروز کمیسیون روسای سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور به تشریح وضعیت دستگاه‌های تحت امر، چالش‌های موجود، بحران‌های فرارو و راهکارهای مقابله با آنها پرداختند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: برآوردهای انجام شده این بوده است که حدود یکصد و ده هزار میلیارد تومان بدهی قطعی دولت به سازمان تامین اجتماعی است و حدود شصت هزار میلیارد تومان نیز جای بررسی و توافق دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: تعداد حقوق‌بگیران از صندوق بازنشستگی یک میلیون و ۳۲۸ هزار نفر است که سالیانه ۳۳ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود و به طور متوسط این صندوق، ۲۷ سال پرداخت حقوق دارد؛ همچنین بر اساس محاسبات انجام شده، میزان حقوق پرداختی تا سال ۱۴۰۸ بر مبنای سال ۱۳۸۵ حدود ۴/۵ برابر و با لحاظ همسان سازی ۱۰/۷ برابر خواهد شد که باید برای توازن و تعادل بین منافع و هزینه‌ها فکری اساسی کرد.

تابش ادامه داد: نمایندگان عضو کمیسیون نیز نقطه‌نظرات و دل‌نگرانی‌های خود را نسبت به آینده این صندوق‌ها بیان کردند و خواستار اقدامات عاجل برای برون‌رفت از این وضعیت و تامین آینده باثبات برای تداوم کار این دو دستگاه مهم که قشر وسیعی از مردم و جامعه از خدماتشان بهره‌مند هستند، شدند.

وی اظهار داشت: مقرر شد با درخواست روسای کمیسیون‌های بودجه و اجتماعی مجلس از هیات‌رئیسه، در جلسه ای غیرعلنی موضوعات مبتلا به این سازمان‌ها و صندوق‌ها و راهکارهای پیشنهادی برای فائق آمدن بر این مشکلات توسط قاطبه نمایندگان مورد رسیدگی و مورد اقدام هماهنگ دولت ومجلس قرارگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه کمیسیون گفت: اردکانیان نیز به ارائه برنامه و تشریح جلسات خود پرداخت و گفت که ما بدهکار طبیعت هستیم و چون در بسیاری از مواقع، انسان موجب تخریب طبیعت شده است، می‌توانیم با بهره‌گیری از علم و خرد جمعی چالش‌ها را مرتفع سازیم. قطعا در گذشته نمی‌مانیم و با کمک نمایندگان و تجربیات ملی و بین‌المللی کسب شده، طرحی نو برای حل مشکلات پی‌ریزی می‌کنیم. با جذب قانونمند و بدون تبعیض جوانان کاردان و علاقمند، صنعت آب و برق را شکوفا خواهیم ساخت. همچنین متعهد خواهم شد تا موارد مطروحه از طرف نمایندگان که بی واسطه و از لسان مردم بیان شده را مورد توجه قرار دهم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید