90درصد سرویس های مدارس ناایمن هستند

    کد خبر :129914

امانی در خصوص ایمنی سرویس مدارس گفت: متاسفانه تنها ۱۰ درصد دانش آموزان از سرویس مدارس استاندارد استفاده می کنند و ۹۰ درصد از سرویس های ناایمن و در قراردادهای سرویس مدارس مسئولیت جانی و روانی بر عهده استفاده کنندگان گذشته شده است.

شهربانو امانی رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه از آموزش و پرورش می خواهیم گزارشی در خصوص آغاز سن تاثیرپذیری دانش آموزان از همسالان خود ارائه کنند، گفت: متاسفانه سیاست های ما در حوزه آسیب های اجتماعی معطوف به آخر خط و معلول هاست و در حوزه علت ها فعالیتی انجام نمی دهیم و در حال حاضر نیاز به نهضت آموزش عمومی شهروندان داریم.

وی در ادامه در خصوص ایمنی سرویس مدارس گفت: متاسفانه تنها ۱۰ درصد دانش آموزان از سرویس مدارس استاندارد استفاده می کنند و ۹۰ درصد از سرویس های ناایمن و در قراردادهای سرویس مدارس مسئولیت جانی و روانی بر عهده استفاده کنندگان گذشته شده است.

وی همچنین خواستار توضیح هزینه کرد مدیران مدرسه از سهم ۲۳ درصدی مدرارس از درآمدهای سرویس مدارس شد.

همچنین آرش میلانی رئیس کمیته محیط زیست نیز از مسئولان آموزش و پرورش خواستار گزارش تکمیلی در خصوص وضعیت مدارس تهران و اینکه چه تعدادی از آنها توسط خیرین ساخته می شود، چه تعداد توسط مشارکت های مردم شد.

وی همچنین درخواست کرد سرانه کتابخانه ها، سالن ورزشی و آزمایشگاه های مدارس مشخص شود.

او همچنین با اشاره به افزایش روزهای آلوده هوا در نیمه دوم سال گفت: برنامه هایی برای مدیریت تقاضای سفر پیش بینی شده بود که قرار بود آموزش و پرورش نظر خود را اعلام کند، همچنین در خصوص آسیب پذیری مدارسی که بیشتر در معرض آلودگی هوا هستند باید چاره اندیشی شود.

وی خواستار این شد که سازمان دانش آموزی میزان هزینه کرد خود را در خصوص آموزش های حفاظت محیط زیست را اعلام کند.

در ادامه ناهید خداکرمی نیز خواستار این شد که آموزش فرهنگ دانش آموزی در محیط های شهری از جمله بوستان ها و معابر انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید