آلبوم موسیقی بختیاری «هم توار» منتشر شد

    کد خبر :129577

آلبوم موسیقی محلی «هم توار» با صدای «کوروش اسدپور»، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری «چکاوک زنده رود اسپادانا»، منتشر شد.
به گزارش پویا، آلبوم موسیقی «هم توار»، برگرفته از موسیقی بختیاری جانکی و کهگلیویه و بویر احمد، به آهنگسازی و تنظیم «مجتبی صادقی»، «کامبیز جهانبخش» و آواز «کوروش اسدپور»، در قالب 12 قطعه به نام های «تصنیف گوگری»، «تصنیف نشیمن»، «آواز ملک ایروان»، «دو نوازی سرنا و دهل»، «تصنیف رسم نو»، «آواز همدرنگ»، «تصنیف شومه»، «آواز کلوس»، «دو نوازی سرنا و دهل 2»، «تصنیف کوگ رشته»، «آواز کر ترکه باز» و «تصنیف نازلو»، ساخته و پرداخته شده است.
آلبوم «هم توار» آخرین اثر با صدای «کوروش اسدپور»، از خواننده‌های خوب و پرکار موسیقی بختیاری است که از طریق ریتمو در دسترس مخاطبین قرار گرفته و «مجتبی صادقی» و «کامبیز جهانبخش» موسیقی و تنظیم آن را انجام داده‌اند. «هم توار» به گویش بختیاری به معنای هم تبار است و در این اثر مانند بسیاری دیگر از موسیقی‌های بختیاری، آهنگ‌های میهنی و ایلی به اجرا در آمده است.
در این آلبوم سازبندی موسیقی با ترکیبی از سازهای بختیاری، ملی و ارکستر زهی صورت گرفته و مجموعه‌ای از تصانیف، سازوآوازها و دونوازی‌های دهل و سرنا نیز گنجانده شده است. قطعه اول این مجموعه که یک قطعه ایلی-میهنی است و با گویشی که برای فارس‌زبانان نیز قابل فهم است اجرا شده است؛ روحیه میهن‌دوستی قوم بختیاری را به زیبایی به تصویر می‌کشد و با یک موسیقی پرانرژی همراه شده است.
در آلبوم «هم توار»، نوازندگانی چون «همایون رحیمیان»، «پویا جهانمردی»، «مسعود هشیاری پور»، «یلدا ربیعی»، «لیلا باغستانی»، «رویا باغستانی»، «بهمن فریاد رس» و «حمید سروری زاده» به هنرنمایی پرداخته اند. همچنین در بخش همخوانی «آزاده اسدی»، «کامبیز جهانبخش»، «نرگس مختاری»، «امیر رضا جهانبخش» و «بهار صادقی»، آواز «کوروش اسدپور» را همراهی کرده اند.
آلبوم موسیقی بختیاری «هم توار» با صدای «کوروش اسدپور»، توسط شرکت «چکاوک زنده رود اسپادانا»، راهی بازار موسیقی شده و علاقمندان می توانند نسخه فیزیکی و اصل این اثر را، از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید