اطلاعیه‌ای جعلی درباره تعطیلی آرامگاه کوروش!

    کد خبر :129528

«اطلاعیه‌های مربوط به تعطیلی محوطه تاریخی پاسارگاد از پنجم تا هشتم آبان ماه که به استانداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نسبت داده شده، فاقد اعتبار است.»

ایسنا: با نزدیک شدن به تاریخی که به زادروز کوروش کبیر منسوب شده، همانند سال‌های قبل شائبه‌هایی درباره‌ی تعطیلی پاسارگاد و همچنین آرامگاه کوروش مطرح شده است. در چند روز گذشته نیز اطلاعیه‌هایی با لوگوی استانداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن‌ها اعلام شده؛ « با توجه به سوء استفاده‌های سیاسی و امنیتی گروهک‌های ضد انقلاب، مجموعه توریستی پاسارگاد از پنجم تا هشتم آبان‌ماه تعطیل است. همچنین مسیرهای ورودی به این مجموعه به این مجموعه توسط راهداری و نیروی انتظامی مسدود خواهد بود. هموطنان عزیز برای ادای احترام به شخصیت کوروش کبیر و بازدید از این مجموعه ارزشمند، روزهای دیگری را انتخاب کنند. »

این در حالی است که فاطمه رضایی ـ مدیر روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ـ براساس استعلامی که از استانداری فارس و پایگاه میراث فرهنگی پاسارگاد گرفته، به ایسنا گفت: محتوای این اطلاعیه‌ها نادرست است و پوسترهایی با متن تعطیلی مجموعه پاسارگاد در تاریخ مذبور که با لوگوی استانداری و این اداره منتشر شده، فاقد اعتبار است.

او ادامه داد: ‌هنوز درباره‌ی فعالیت پاسارگاد و آرامگاه کورش در تاریخ پنجم تا هشتم آبان‌ماه از سوی سازمان و یا نهاد رسمی اعلام موضع نشده است. قطعا اگر قرار باشد اطلاعیه‌ای رسمی صادر شود از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود تا مردم از کانال مطمئن‌تری در جریان وضعیت این مجموعه قرار گیرند نه این‌که پوستر چاپ و در فضای مجازی منتشر شود.

رضایی تاکید کرد: ‌موضع استان فارس و همچنین برنامه‌ریزی برای مناسبت آبان‌ماه هنوز مشخص نشده و بهتر است در این‌باره فرافکنی صورت نگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید