زمان افزایش تعرفه انشعاب برق اعلام شد

    کد خبر :129286

سرپرست وزارت نیرو در خصوص زمان اجرای افزایش تعرفه انشعاب برق گفت: برنامه شروع اجرای این طرح از ابتدای سال 96 بود اما در هفت ماه نخست سال اجرایی نخواهد شد و این طرح از آبان ماه یا مقداری با تاخیر در همین ماه شروع خواهد شد.

ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در حاشیه سی و دومین کنفرانس بین المللی برق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر با برخی کشورهای همسایه تبادلات برقی داریم که از این میان به برخی از کشورها برق صادر می کنیم و در مواقع مورد نیاز نیز از برخی کشورها برق وارد می کنیم.

به گزارش تسنیم وی افزود: اکنون به دنبال این هستیم که به زیرساخت های عراق کمک کنیم که زمینه های سنگرون شدن برق ایران و عراق در حال انجام است و شبکه برق جمهوری اسلامی ایران تا یک ماه آینده به شبکه برق عراق سنگرون (متصل) می شود.

محمودی با بیان اینکه “در سال 1392 میزان فرکانس خارج از بازده مجاز 125 دقیقه بود که در سال 1395 این رقم به 12 دقیقه رسید”، گفت: این رکورد خوبی است که باید در سالهای آینده به سمت تک رقمی شدن حرکت کند.

سرپرست وزارت نیرو تصریح کرد: در سطح جهان هر کشوری که مصرف برق بیشتری داشته باشد به عنوان کشوری که شتاب و توسعه بیشتری دارد شناخته می شود اما یک شرطی در کنار آن وجود دارد که این شرط استفاده از انرژی برق برای تولید و خدمات با ارزش افزوده است.

محمودی با بیان اینکه ” رشد مصرف برق در ایران سالانه 6 درصد است”، گفت: این میزان رشد نسبت به آنچه در دنیا وجود دارد حدود یک و نیم برابر بیشتر است.

وی افزود: ما باید به سمتی حرکت کنیم که مصرف برق بیشتر در عرصه های صنعت، تولید و خدماتی باشد که ارزش افزوده ایجاد شود؛ این مساله یکی از هدفگذاری های وزارت نیرو در برنامه ششم است.

این عضو کابینه دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان افزایش تعرفه انشعاب برق گفت: وقتی صحبت از حق انشعاب و تعرفه می شود، باید ابعاد آن توضیح داده شود؛ ما 34 میلیون مشترک داریم که از شبکه برق برخوردار هستند؛ در این تغییر تعرفه ها، در وضعیت این مشترکان اتفاق جدیدی نمی افتد.

وی ادامه داد: در طول سال به‌طور میانیگن 800 هزار تا یک میلیون اشتراک جدید را واگذار می کنیم که نرخ واگذاری این اشتراک ها حدود 20 درصد تغییرات خواهیم داشت.
سرپرست وزارت نیرو با بیان اینکه “این تغییر تعرفه ها بر اساس قانون مجلس و ستاد هماهنگی بازار است”، گفت: برنامه شروع اجرای این طرح از ابتدای سال 96 بود اما در هفت ماه نخست سال اجرایی نخواهد شد و این طرح از آبان ماه یا مقداری با تاخیر در همین ماه شروع خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید