انسان‌های مسمومی که باید همین حالا از آن‌ها دوری کنید

    کد خبر :128989

تفاوت بین شادی و بدبختی، معاشرت با آدم های درست است. ما روزانه با ۵ نوع انسان در ارتباط هستیم. دیگران خواه نا خواه روی زندگی ما تاثیر می گذارند. پس آگاهانه دوستان تان را انتخاب کنید و روابط سالم و مثبتی برقرار کنید.

برای داشتن یک زندگی پرمفهوم وقت زیادی نداریم پس سعی نکنیم با ارتباط برقرار کردن با آدم های نادرست زندگی مان را تلف کنیم.

هیچ کس به امید از بین رفتن شادی وارد یک رابطه نمی شود. اگر بیشتر دقت کنید متوجه می شوید که انسان های مسموم به زندگی شما نفوذ می کنند و از انرژی، صبر و شادی شما بدون این که متوجه شوید استفاده می کنند.

همه ما در زندگی با چنین آدم هایی رو به رو شده ایم. چنانچه متوجه شدید که با این ۵ نوع افراد منفی در ارتباط هستید هر چه سریع تر ارتباط تان را با آن ها قطع کنید.

خبرچین

خبرچین ها در هر مکانی دسیسه چینی می کنند. آن ها با اطلاعاتی که از دیگران به شما می دهند ذهن شما را درگیر می کنند. وقتی شخصی می خواهد دائم درباره دیگران با شماصحبت کند پس او یک انسان منفی و مسموم است. آن ها هیچ ارزشی به زندگی شما نمی دهند و اگر پشت سر دیگران نزد شما حرف می زنند مطمئن باشید که پشت سر شما هم همین کار را خواهند کرد.

این شخص در محیط کار از هر فرصتی استفاده می کند تا درباره همکاران دیگر و نحوه بد کار کردنشان بدگویی کند. وقتی به آن ها اجازه این کار را بدهید دائم این رفتار را تکرار می کنند. وقتی دیگران شما را همیشه با او ببینند به شما هم برچسب خبرچینی می زنند. همنشینی با یک خبرچین نه تنها برای شما هیچ سودی ندارد بلکه آسیب هم می رساند. به این فکر کنید که اگر بفهمید شخصی پشت سر شما بدگویی کرده چه احساسی به شما دست می دهد؟ تصور کنید اگر یک نفر وسط گفتگو مچتان را بگیرد چه اتفاقی می افتد؟

استثمارگر

اینگونه اشخاص می دانند که چه می خواهند و برای رسیدن به آن از شما استفاده می کنند. افکار و احساسات شما برای آن ها هیچ اهمیتی ندارد. هر چه بیشتر با آن ها وقت بگذرانید قدرت بیشتری را از دست می دهید. اگر به مدت طولانی با آن ها در ارتباط باشید به جای این که برای خودتان زندگی کنید هر چه که آن ها بخواهند انجام می دهید. همه ما هدف داریم و استثمارگرها از طریق اطرافیان شان به اهداف شان می رسند.

قاضی

کسانی که قضاوت می کنند هیچوقت خودشان را جای شما نمی گذارند و به تنها چیزی که دقت می کنند کاری که کرده اید و کاری که نکرده اید. هر چه بیشتر با آن ها وقت بگذرانید افسرده تر می شوید. شما هرگز نمی توانید این گونه افراد را خوشحال کنید و اگر دیدگاهشان درباره شما روی شما تاثیر بگذارد آدم بدبختی هستید.

دوستی داشتم که همسر پرتلاشی داشت. همسرش بیش از اندازه به او علاقه داشت اما متاسفانه او همیشه از همسرش انتقاد و او را قضاوت می کرد. اقتضای کار همسرش این بود که مدتی طولانی دور از خانه باشد و او دائم به خاطر این موضوع سرزنشش می کرد. هرگز به این فکر نمی کرد که اقتضای کارش است و همین تلاش های اوست که امنیت و زندگی آرامی را برای آن ها فراهم کرده است. مهم نبود همسرش چقدر تلاش می کند تا او را خوشحال نگه دارد و تنها دنبال ایراد کارهایش بود.

مبالغه گر

یک مبالغه گر نمی داند چگونه یک مشکل کوچک را کوچک نگه دارد. آن ها همیشه جملات را اینگونه بیان می کنند: تو هیچوقت نتوانستی، یا تو همیشه همین کار را کردی. آن ها هیچوقت وقت نمی گذارند تا به قدم هایی که برای حل مشکل برداشته اید فکر کنند. در مقابل یک مبالغه گر آماده برچسب خوردن باشید برای آن ها همه چیز مثل آخر دنیاست.

تصور کنید در یک گروه هستید و برای سخنرانی برنامه ریزی می کنید. شما برای یک بخش از سخنرانی تعیین شده اید اما ناگهان یکی از اعضای خانواده بیمار می شود و باید در بیمارستان بستری شود. بنابراین زمان تعیین شده برای وظیفه ای که در سخنرانی داشتید فراموشتان می شود. بیشتر مردم چنین موقعیت هایی را درک می کنند و حتی پیشنهاد کمک هم می کنند اما مبالغه گرها مثل بقیه مردم نیستند. آن ها انجام ندادن وظیفه در زمان مقرر را یک خطای ناگوار می دانند که نشان دهنده فقدان صلاحیت شما در گروه است. آن ها دائم این کم کاری را به شما گوشزد کرده و سرکوب تان می کنند.

افراط در بیان احساسات

بیان کردن احساسات در روابط ارزشمند است اما بعضی ها در این کار بیش از حد افراط می کنند. این افراد در جهت سازنده احساساتشان را بیان نمی کنند. آن ها دائما به شما درباره احساسشان می گویند اما هیچ تلاشی برای تغییر آن نمی کنند. برای آن ها گفتن راحت تر از عمل کردن است. اگر به مدت طولانی با این افراد در ارتباط باشید دیر یا زود شما هم مثل آن ها می شوید.

آن ها با یک مشکل شخصی که باید حل شود نزد شما می آیند. درباره رابطه ناموفقی و رئیس بدخلقی که دارند و خیلی موارد دیگر با شما صحبت می کنند اما هیچ تلاشی برای حل مشکل نمی کنند. ممکن نیست رابطه خود را با شخصی که به آن ها آسیب می رساند قطع کنند یا دنبال یک شغل جدید باشند. آن ها در مقابل هر پیشنهادی مقاومت نشان می دهند. “نمی توانم این کار را انجام دهم یا این کار را قبلا امتحان کرده ام.” این ها پاسخ هایی هستند که معمولا از چنین افرادی می شنوید.

وقتی به این گونه افراد اجازه دهید وارد زندگی تان شوند دیر یا زود افسرده خواهید شد. شاید حذف کردن چنین افرادی از زندگی کمی سخت باشد اما چنانچه تاثیر منفی روی زندگی شما می گذارند باید این کار را انجام دهید.

زمان و انرژی محدودی جهت به کار بردن در تمام کارهایی که قرار است در زندگی انجام دهید دارید پس اجازه ندهید که انسان های منفی آن ها را از شما بدزدد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید