کمال خرازی: ایران سر مسائل دفاعی با کسی مذاکره نخواهد کرد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۳۳
    کد خبر :128937

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اصلا چنین قراری نیست که ما برسر مسائل دفاعی مذاکره کنیم، صحبت ما با گروه های غربی فقط درباره برجام بوده و فراتر از آن نبوده و نخواهد بود.
کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در جمع خبرنگاران درباره خواسته غرب و آمریکا مبنی بر مذاکره درخصوص توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران گفت: اصلا چنین قراری نیست که ما برسر مسائل دفاعی مذاکره کنیم، صحبت ما با گروه های غربی فقط درباره برجام بوده و فراتر از آن نبوده و نخواهد بود، ما سر مسائل دفاعی با کسی مذاکره نخواهیم کرد.

به گزارش نامه نیوز وی با بیان اینکه حتی بر سر حضور خود در منطقه هم مذاکره نمی کنیم تصریح کرد: این یک حضور طبیعی ماست که به کمک مردم منطقه شتافته تا در برابر توطئه ای که دیگران برای تجزیه این کشورها و به سقوط کشاندن آنها انجام دادند به ملت های منطقه کمک کنیم. انچه جمهوری اسلامی ایران انجام داده در جهت ثبات منطقه است و این را یک وظیفه طبیعی و ذاتی خود می داند.

خرازی خاطرنشان کرد: مذاکرات ما فقط بر سر مسائل هسته ای بوده که می بینیم با چه مشکلاتی از سوی آمریکا مواجه شده و با نقض عهدهای مکرر به آن ضربه زده و اعتبار خود را در برابر جهانیان لکه دار کردند.

وی درباره اینکه اروپایی ها مدعی هستند که با برجام جلوی ساخت سلاح هسته ای را گرفتند، افزود: ما از اول هم نمی خواستیم بمب بسازیم ما از ابتدا اعلام کرده بودیم که می خواهیم فن آوری هسته ای را برای مصارف صلح امیز داشته باشیم انها تصور می کردند ما به دنبال سلاح هسته ای هستیم اما بازرسی هایی که انجام دادند نشان داد چنین ادعایی غلط است. انها با موجودیت و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه مشکل دارند چون این امر با اهداف دراز مدت آنها سازگار نیست.

خرازی گفت: ما مسیر خود را ادامه می دهیم و منافع خود را در نظر می گیریم اگر گفتگوها هم مبتنی بر احترام باشد مثل برجام مسئله ای نیست اما ما بر سر مسائل نظامی صحبتی نمی کنیم.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: ما نمی توانیم دست خود را ببریم چون دیگران چنین اصراری دارند، صنایع دفاعی ما برای دفاع از کشورمان است و به برکت قدرت دفاعی خدمات رزمندگان ما در این اقیانوس پر تلاطم است که جمهوری اسلامی در آرامش به سر می برد، هیچ کشوری دست خود را از چنین قدرتی کوتاه نمی کند، توانایی موشکی ما ضامن امنیت کشور ماست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید