تکلیف مجلس به ۲ وزارتخانه درباره واردات «محصولات تراریخته»

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۰۲
    کد خبر :128899

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تکلیف این کمیسیون به ۲ وزارتخانه برای ارائه برنامه در راستای ورود محصولات تراریخته خبر داد.

محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه واردات محصولات تراریخته دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و وزارتخانه‌های جهاد و کشاورزی، بهداشت و صنعت، معدن و تجارت را درگیر خود کرده، گفت: اخیراً سازمان پدافند غیرعامل نیز به این موضوع ورود کرده است.

وی با بیان اینکه در بحث محصولات تراریخته نیازمند کار کارشناسی هستیم، ادامه داد: در کشور ما استراتژی خاصی در برخورد با محصولات تراریخته وجود ندارد، این در حالی است که 13 کشور اروپایی از ورود این محصولات به کشور خود جلوگیری می‌کنند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه برخی از کشورهایی که ممنوعیت ورود محصولات تراریخته را مصوب کردند، استدلال‌شان این است که به تولید داخلی آنها ضربه وارد می‌کند، افزود: در کشور ما به دلیل کمبود برخی از محصولات، به واردات محصولات تراریخته روی آورده‌ایم که تناقض‌هایی از سوی کارشناسان در این بحث مطرح شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: متاسفانه تاکنون وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بهداشت هیچ کار کارشناسی و دانشگاهی که نمایندگان بتوانند درباره محصولات تراریخته به آن استناد کنند به مجلس ارائه نکرده‌اند.

قربانی با اعلام اینکه کمیسیون بهداشت دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و بهداشت را مکلف کرده تا برنامه‌ای درباره محصولات تراریخته به مجلس ارائه کنند تا مشخص شود این محصولات به ضرر کشور است یا خبر؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید