با پوششی که مغایر منافع ملی و ارزش های دینی نباشد موافقت می کنیم

محمدیان: ایجاد زیرساخت‌های ورزشی مناسب، کلید حضور بانوان در ورزشگاه‌هاست

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۷:۴۳
    کد خبر :125564

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: با پوششی که مغایر منافع ملی و ارزش های دینی نباشد موافقت می کنیم و ایجاد زیرساخت های ورزشی مناسب، کلید حضور بانوان به ورزشگاه هاست.

به گزارش بازتاب و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، فریبا محمدیان در حاشیه برگزاری همایش پیاده روی کارکنان وزارت ورزش و جوانان که به مناسب هفته تربیت بدنی برگزار شد، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان هم زمان با هفته تربیت بدنی و هم راستا با دیگر نهادها برنامه های متنوعی در نظر دارد که با هدف تغییر سبک زندگی، افزایش نشاط و تندرستی فردی با محوریت خانواده ها برگزار می‌شود.

معاون توسعه ورزش بانوان ابراز امیدواری کرد که این وزارتخانه با برنامه هایی که در نظر دارد هم راستا با هدف گذاری دولت دوازدهم برای رسیدن ایران به کشوری سالم تا 1400 در راه تحقق تغییر سبک زندگی ماشینی گام بردارد.
وی در همین ارتباط افزود: وزارت ورزش و جوانان بر این باور است که زنان و دختران محوریت تغییر سبک زندگی را بر عهده دارند؛ لذا اعتقاد داریم اگر قرار است ورزش درخانواده نهادینه شود باید بانوی خانواده برای انتقال این مهم گام نخست را بردارد. با همین رویکرد روز نخست از هفته تربیت بدنی نیز به بانوان اختصاص یافت.
*با پوششی که مغایر منافع ملی و ارزش های دینی نباشد موافقت می کنیم*
محمدیان در ادامه و در پاسخ به این سوال که روند تائید لباس بانوان ورزشکار به چه شکل است؟ گفت: در ابتدای امر برای ساماندهی لباس بانوان ورزشکار در کارگروهی یک سری اصول و مبانی را به تصویب رساندیم؛ اصولی که منبعث از اسناد بالادستی و برگرفته از تصویبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه بانوان است.
وی افزود: در برخی رشته های ورزشی با توجه به پایبندی به اصول ارزشی و فرهنگی خود نمی توانیم در فعالیت های برون مرزی شرکت داشته باشیم اما در بسیاری از رشته ها این ظرفیت وجود دارد که به دنبال ساماندهی آن هستیم.
معاون توسعه ورزش بانوان خاطرنشان کرد: علاوه بر این اصول، ما ضرورت تصویب پوشش مناسب را از لحاظ فنی برای ارزیابی گستره مخاطبان و میزان مزایایی که به دست خواهد آمد مورد ارزیابی قرار می دهیم؛ اگر به این نتیجه برسیم که منافع ملی و ارزش های دینی همزمان با هم با حضور بانوان در رشته ای خاص ارتقاء پیدا می کند و ارزش و اقتدار و هویت زن مسلمان صیانت می شود به طور حتم با آن موافقت می کنیم و هر کجا که چالش هایی وجود داشته باشد فدراسیون ها را به اغنا می رسانیم. به عبارتی می توان گفت این کارگروه به دنبال ایجاد مانع نیست بلکه به دنبال تسهیل نیازهای فدراسیون ها هستیم.
*ایجاد زیرساخت های ورزشی مناسب، کلید حضور بانوان به ورزشگاه هاست*
فریبا محمدیان همچنین در خصوص روند پیگیری ورود خانواده ها به ورزشگاه ها گفت: ما مدت ها است که به تمهید مقدمات این کار پرداخته ایم؛ در حال حاضر 30 رشته ما نظیر اسکی، دوومیدانی، اسکیت، دوچرخه سواری و … با حضور خانواده ها مسابقاتشان برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: در فعالیت های قهرمانی هم در بسیاری از رشته ها حضور خانواده ها را شاهد هستیم که علت آن وجود استانداردهای لازم و خدمات دهی مناسب است. اما در برخی رشته ها ازدحام جمعیت، خدمت رسانی به تماشاگران را دچار چالش می کند؛ از این رو ضروری است زیرساخت های سازه های ورزشی ما مناسب سازی شود و برگزار کنندگان نیزدر این حوزه آموزش ببینند.
به اعتقاد این مقام مسئول اگر شرایط به گونه ای مهیا شود که در تماشای یک رویداد ورزشی آرامش و نشاط در حین رویداد و بعد از آن برای خانوداه ها فراهم شود حتما این حضور را در ورزشگاه ها خواهیم دید.
به عقیده وی این اقدامات با شتابزدگی به جایی نمی رسد و مسئولان ورزش کشور در تلاشند در یک مدار منطقی این مسیر را طی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید