Qualcomm اولین آزمایش شبکه ۵G را بر روی گوشی‌های هوشمند با موفقیت انجام داد!

    کد خبر :124885

کوالکام اعلام کرد که اولین آزمایش ارتباط ۵G بر روی تلفن همراه را با موفقیت انجام داده است، بدین ترتیب راه طولانی این شرکت به سوی اینترنت ۵G، چندین قدم به واقعیت نزدیکتر شده است.

این آزمایش در باند فرکانس موج میلیمتری ۲۸ گیگاهرتز و با استفاده از مودم ۵G که اولین بار در سال گذشته معرفی شده بود، انجام شد. مودم X50 توانست در این آزمایش به سرعت گیگابیت دست یابد، اما به گفته این شرکت، پس از تکمیل کامل طرح، سرعت آن تا ۵ گیگابیت بر ثانیه نیز افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این، کوالکام اولین طرح مرجع گوشی هوشمند خود مجهز به ۵G را برای آزمایش مودم های ۵G، رادیوها و شبکه های آن و به منظور معرفی این قابلیت ها به سازندگان گوشی های هوشمند تولید کرده است. این آزمایشات در طول یک یا دو سال آینده انجام می شود و شرکت های سازنده را برای تولید گوشی های هوشمند سازگار با ۵G در نیمه اول سال ۲۰۱۹ آماده می کند. طرح مرجع، دارای ضخامت ۹ میلی متر و صفحه نمایش edge-to-edge است و مانند بسیاری از گوشی های فعلی موجود در بازار می باشد

کوالکام برای اینکه مودم X50 را در گوشی هوشمند نصب کند، یک آنتن موج میلیمتری را تولید کرده که تقریبا به اندازه یک سکه است. این شرکت می گوید که می تواند دو عدد از این آنتن ها را در یک گوشی هوشمند قرار دهد. اگرچه این مودم کوچکترین طراحی موج میلیمتری موجود است، اما این شرکت برنامه دارد اندازه آن را در عرض ۱۲ ماه آینده ۵۰ درصد کوچکتر نماید.

علاوه بر اخبار ۵G، کوالکام همچنین از قطعاتی رونمایی کرده است که کار را برای تولید کنندگان دستگاه ها به منظور پشتیبانی از طیف جدید فرکانس T-Mobile که در حال استقرار است، آسان تر می کند. در حال حاضر، تنها گوشی هوشمند که می تواند از این طیف جدید ۶۰۰MHz استفاده کند، LG V30 است، اما کوالکام انتظار دارد تا اوایل سال آینده، گوشی های بیشتری از این قابلیت پشتیبانی نمایند.

در نهایت، کوالکام اعلام کرده است که پردازنده جدیدی نیز برای گوشی های میان رده عرضه کرده است. Snapdragon 636 نسخه موفق ۶۳۰ (که در چند ماه پیش در برخی گوشی ها عرضه شده بود) است که عملکرد آن ۴۰ درصد بهبود یافته است. این پردازنده یک تراشه ۱۴ نانومتری است (برای مقایسه Snapdragon 835 رده بالا، دارای یک تراشه ۱۰ نانومتری است) و از صفحه نمایش Ultrawide FHD+، اتصالات LTE 600Mbps و دوربین تا ۲۴ مگاپیکسلی پشتیبانی می کند. تراشه جدید در ماه نوامبر به مشتریان عرضه می شود، بنابراین احتمالا تا پایان سال آینده در برخی گوشی های هوشمند ظاهر خواهد شد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید