واگن‌های جدید وارد خطوط مترو می‌شوند

    کد خبر :119080

شهردار تهران از برگزاری جلسه‌ای با شرکت‌های ساخت موتورسیکلت در دو هفته آینده خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم تا خط تولید این کارخانه‌ها را از محصولات با سوخت بنزین به محصولات برقی تغییر دهیم.

خبرگزاری فارس: محمدعلی نجفی شهردار تهران در حاشیه مراسم امضای توافقنامه بهسازی پارک پردیسان در خصوص برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوای تهران گفت: با مذاکراتی که با مسئولان وزارت نیرو داشتیم قرار بر این شد که نیروگاه‌های اطراف تهران به‌هیچ‌عنوان از سوخت مازوت استفاده نکنند.

وی افزود: چون درصد قابل‌توجهی از آلودگی هوای تهران در زمستان مربوط به مازوت مصرفی این نیروگاه‌ها است، وزیر نفت قول داده است برای تأمین گاز در زمستان با مشکلی مواجه نشوند.

شهردار تهران رفت‌وآمد کامیون‌ها در شب را عامل دیگر آلودگی هوای تهران دانست و گفت: به دنبال برقی کردن اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها در شهر تهران هستیم.

نجفی با تأکید بر اینکه مشکل اصلی هر دو طرح تأمین منابع مالی است اظهار داشت: برای ترغیب مردم به استفاده از اتومبیل و موتورسیکلت‌های برقی باید وام‌های ارزان‌قیمت تخصیص داده شود و البته ما به تفاوت سود بانکی این طرح‌ها باید از محلی تهیه شود.

به گفته شهردار تهران برای تهیه موتورسیکلت‌های برقی که قیمت بالاتری دارند باید تسهیلاتی ارائه شود، این موتورسیکلت‌ها حدود 10 میلیون تومان قیمت دارد.

نجفی از برگزاری جلسه‌ای با شرکت‌های ساخت موتورسیکلت در دو هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا خط تولید این کارخانه‌ها را از محصولات با سوخت بنزین به محصولات برقی تغییر دهیم.

وی ادامه داد: تأمین منابع مالی این مسئله با کمک دولت و از طریق فاینانس خارجی امکان‌پذیر خواهد بود.

شهردار تهران اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های موردنظر امسال وضعیت آلودگی هوای تهران بهتر شود.

نجفی در خصوص بهبود شرایط حمل‌ونقل عمومی نیز اظهار داشت: برای واردکردن 2 هزار واگن متروکه هزار واگن آن سهم تهران است تا اوایل آبان ماه با انجام مناقصه‌ای میان شرکت‌های بین‌المللی و همکاری شرکت‌های داخلی اقدام خواهیم کرد و تا آخر سال جاری تعدادی از این واگن‌ها وارد خطوط مترو می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید