سفید بالک‌ها بر گردشگری کشور تأثیری ندارند

    کد خبر :113972

یک پروانه‌شناس و پژوهشگر حوزه اکولوژی درباره تاثیرات منفی و یا خنثی وضعیت سفید بالک‌ها بر روی گردشگری کشور از جمله تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش  تسنیم، “علیرضا نادری” یکی از مشهورترین و معتبرترین مجموعه‌داران علمی حشرات و پروانه‌ها در ایران و حتی جهان است، که در مجموعه علمی او بیش از 8 هزار نمونه پروانه از ایران وجود دارد که شامل حدود 420 گونه از 430 گونه شناخته‌شده در ایران است. همچنین او با مجموعه Callophrys naderii ,Amata naderii در حدود 16 تاکسون جدید برای علم توصیف کرده است و 17 گونه جدید نیز برای کشور ثبت کرده است.

در این رابطه و با توجه به دانش خاص استاد نادری در حوزه حشرات در گفت‌وگویی با او، دیدگاه این پروانه‌شناس و پژوهشگر حوزه اکولوژی در زمینه تاثیر منفی وضعیت سفید بالک‌ها بر روی گردشگری کشور از جمله تهران را جویا شدیم.

تسنیم:چرا هنوز در شهری به مانند تهران نتوانستند وضعیت سفید بالک‌ها را کنترل کنند؟ آیا جدا از تغییرات آب و هوا و اینکه سالها است در تهران یخبندان نداشتیم کاری علمی دیگری نمی‌توان صورت داد و باید منتظر رخدادهای طبیعی باشیم؟و کشورهای موفق در این زمینه چه کردند؟

نادری: در همه کشورها معضلات مشابه وجود دارد. در علم اکولوژی در کشورهای توسعه یافته این درک وجود دارد که باید به هرگونه‌ای زمان داد تا در تعامل با شکارگرها، انگلها و بیماریهایش و نیز تغییرات زیستگاهی و اقلیمی به تعادل برسد. بهترین کار در حال حاضر کنترل جمعیت این حشره است که با ورود علمی شکارگرها و استفاده از روشهای فیزیکی صورت می‌گیرد.

تسنیم: آیا سفیدبالک‌ها برای حوزه گردشگری تهران تاثیر منفی می‌گذارد؟

نادری: خیر تاثیر خاصی نخواهد داشت. گردشگران معمولا به دلیل تجربه گردشگری بالا چنین مواردی را قبلا زیاد تجربه کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید