بیوگرافی شهیدحیدرعلی پسندیده

    کد خبر :113672

حیدرعلی پسندیده قره باغ پس از گذراندن دوران طفولیت وارد مدرسه قره باغ در بخش انزل روستای محل سکونت خود شد .

پس از پایان دوره ابتدائی در سال 1353 در مدرسه راهنمایی قره باغ ثبت نام کرد و پس از اتمام این دوره وارد دبیرستان شد و تا سال 1359 به تحصیل اشتغال داشت و تا سوم متوسطه ادامه تحصیل داد .

پس از آن به عضویت رسمی سپاه پاسداران در آمد ، از همین سال (1360) مرتب در جبهه های نبرد حضور یافت و در یکی از یگانهای مستقر در کردستان مشغول خدمت بود . از سال 1361 به همراه شهید نامجو و تعداد دیگری از نیروهای سپاه در عملیاتهای انهدامی علیه ضد انقلاب داخلی حضوری فعال داشت و در حین عملیات با لباس کردی در جنگلهای آلباتان سردشت به عنوان دیده ور در جلوی ستون حرکت می کرد .

بشیر دروگر یکی از همرزمانش در این باره می گوید : «در سپاه پاسداران ارومیه قطعه زمینی در منطقه میثم به تعدادی از پاسداران داده بودند وقتی که من و حیدرعلی زمین خود را تحویل گرفتیم ، به من گفت «اصلاً این زمین به دلم نمی چسبد » گفتم چرا؟ گفت : «احساس می کنم چند روزی در این دنیا مهمان هستم . به همین علت اگر همه این زمین از طلا باشد کوچکترین خوشحالی در من ایجاد نمی کند»

از سال 1367 تا 1369 در سمتهای مختلفی از قبیل فرماندهی دسته ، گروهان و گردان و حتی پاسگاه به انجام وظیفه پرداخت و در مناطق مختلف کردستان در مبارزه علیه ضد انقلاب حضور داشت . سرانجام در هفدهم خرداد 1369 به هنگام پاکسازی ارتفاعات ماسور نقده در کمین ضد انقلاب افتاد و به شهادت رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید