نمایش نامتوازن رنگ در نمایشگر ال‌ جی وی 30 اعتراض کاربران را برانگیخت

    کد خبر :113595

برخی کاربران پرچم‌دار جدید ال‌جی در کره‌ی جنوبی، از نمایش نامتوازن رنگ‌ها و یک‌دست نبودن روشنایی نمایشگر وی ۳۰ شکایت دارند.

در تاریخ بیست و یکم سپتامبر، تنها یک هفته پس از عرضه‌ی پرچم‌دار جدید سری وی ال‌جی، نگرانی‌هایی در مورد کیفیت این گوشی از سوی کاربران ابراز شد. برخی مشتریان از توازن نداشتن روشنایی و رنگ‌ها در نمایشگر این گوشی شکایت دارند

پس از آن ، روز بیست و پنجم سپتامبر نیز نارضایتی‌هایی از کیفیت صفحه‌نمایش وی ۳۰ در برخی جوامع آنلاین کره‌ی جنوبی، نظیر Ppompoo ،Clien ،Naver Cafe و Mobile Cafe مطرح شده بود. کاربران از مشاهده‌ی پدیده‌ای موسوم به «هانجی» در نمایشگر گوشی جدید ال‌جی شکایت دارند. هانجی نام نوعی کاغذ باستانی کره‌ای و دارای رنگی نامتوازن است. پدیده‌ی هانجی در نمایشگرها، به وضعیتی اشاره دارد که روشنایی نمایشگر نامتوازن باشد؛ گویی نمایشگر با کاغذ هانجی پوشیده شده‌ است.

به‌ گفته‌ی یکی از کاربران، سمت چپِ پایین نمایشگر اندکی روشن است و این مسئله در صحنه‌ی تاریک یک بازی کاملا قابل مشاهده است.

کاربر دیگری نیز نظر مشابهی دارد:

در روز متوجه این مسئله نشدم؛ اما در شب روشنایی گوشی را کاهش دادم و فیلتر نور آبی را روشن کردم و [آن موقع] متوجه شدم قسمت چپِ پایین نمایشگر، نسبتا روشن و زرد رنگ است.

یکی دیگر از مشتریان گفته است:

یک خط کم‌رنگ [در نمایشگر] وجود دارد. فکر می‌کنم همان پدیده‌ی هانجی باشد. من نسبت به نمایشگر گوشی حساس هستم و [به‌خاطر این مشکل] به مرکز خدمات مراجعه خواهم کرد.

در کنار چنین مشکلاتی، برخی کاربران از وجود اَشکالی واضح با زمینه‌ی سفید و خاکستری، در وسط صفحه شکایت کرده‌اند. برخی دیگر نیز ادعا می‌کنند رنگ‌های نمایش داده‌شده یک‌دست نیستند؛ به‌گونه‌ی که صفحه نمایش کثیف به‌ نظر می‌رسد.

یکی از اعضای جامعه‌ی مصرف‌کنندگان کره‌جنوبی اعلام کرده است که وی ۳۰ را با روشنایی کم و در محیط تاریک مورد آزمایش قرار داده و پدیده‌ی هانجی به‌وضوح قابل مشاهده است. این کاربر تصویری را از نمایشگر گوشی وی ۳۰ با رنگ‌هایی نامتوازن در اینترنت قرار داده است. به‌عقیده‌ی برخی کاربران، نمایشگرهای اولد با اندازه‌ی کوچک‌تر، به کار پردازشی بیشتری نیاز دارند. کاربر دیگری می‌گوید به‌خاطر این مشکل به مرکز خدمات ال‌جی مراجعه کرده است، اما یکی از تعمیرکاران حاضر در مرکز ادعا کرده که این مشکل در دفترچه‌ی راهنمای تعمیرکاران گوشی ذکر نشده و کاری از وی ساخته نیست.

پیش از این، رسانه‌های خارج از کره‌ی جنوبی نیز به پدیده‌ی هانجی در نمایشگر وی ۳۰ اشاره کرده‌ بودند. وب‌سایت فناوری Ars Technica تصویری از نمایشگر وی ۳۰ که در محیطی تاریک گرفته شده بود، منتشر و ادعا کرد که در صورت کاهش روشنایی نمایشگر در محیط‌های تاریک، نقاطی در نمایشگر دیده می‌شوند و خطوط افقی نیز در صفحه وجود دارند؛ گویی نمایشگر گوشی کثیف است. تصویر منتشرشده توسط این وب‌سایت نشان می‌دهد که قسمت پایین نمایشگر روشن‌تر از دیگر قسمت‌ها است.

به‌گفته‌ی کارشناسان، این مشکل ناشی از محدودیتی در سری اول پنل‌های اولد مورد استفاده در پرچم‌دار جدید ال‌جی است. ال‌جی برای اولین‌ بار، پنل اولد مورد استفاده در تلویزیون‌های ساخت خود را در گوشی‌ هوشمندش قرار داده است. به ‌همین دلیل کارشناسان در مورد بازدهی پنل‌ اولد مورد استفاده در وی ۳۰ اظهار نگرانی کرده‌اند.

در پاسخ به شکایات مشتریان، ال‌جی اعلام کرده است که این مسئله یک «عیب» نیست، بلکه یکی از خصوصیات نمایشگرهای اولد است. به گفته‌ی یکی از مقامات رسمی ال‌جی، به‌واسطه‌ی ماهیت پنل‌ اولد، رنگ نمایشگر وی ۳۰ ممکن است اندکی نامتوازن به‌ نظر برسد؛ اما این یک عیب نیست. ممکن است مصرف‌کنندگان به‌ دلیل عادت نداشتن به نمایشگر اولد چنین احساسی داشته باشند؛ اما تا کنون شکایتی در مورد نمایشگر وجود نداشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید