پیغامی که «ظریف» برای «سعود الفیصل» فرستاد

    کد خبر :113462

وزیر امور خارجه ظریف در مصاحبه ای درباره تنش‌های میان ایران و عربستان اظهار نظر کرد به بیان روایتی از پیغام خود به وزیر خارجه سابق عربستان پرداخت.

به گزارش بازتاب، محمد جواد ظریف گفت: «تنش بین ایران و عربستان، تنشی است که در آن، از نگاه ما یک طرف در حال اتخاذ تصمیمات اشتباه است. می‌خواهم به شما بگویم آن تصمیمات نادرست چه تصمیماتی هستند: طالبان در افغانستان، داعش در عراق، النصره در سوریه. تمام اینها انتخاب‌های اشتباه هستند. آیا این تقصیر ما است که انتخاب اشتباه نکردیم؟»

ظریف گفت: «درگیر این توهم نیستیم که می‌توانیم عربستان را از این منطقه کنار بگذاریم. معقتدیم که عربستان، بازیگری بسیار مهم در منطقه است و بایستی به نقش این کشور احترام گذاشت. اما انتظار داریم عربستان سعودی هم درک کند که ما بخش مهمی از این منطقه هستیم و آنها هیچ وقت نمی‌توانند ایران را حذف کنند.»

وی تأکید کرد: «همان‌طور که ما تلاش نخواهیم کرد عربستان را حذف کنیم، عربستان سعودی هم باید توهم کنار زدن ایران را کنار بگذارد.»

ظریف گفت: « زمانی من پیامی به وزیر خارجه فقید عربستان سعودی فرستادم و به او گفتم که ما آماده گفت‌وگو با شما هستیم تا بتوانیم یکدیگر را در منطقه بپذیریم. او به من گفت جهان عرب ربطی به شما ندارد. من به او می‌گویم: جهان عرب به ما ربط دارد. ما در منطقه هستیم؛ لازم است ما با یکدیگر برای امنیت این منطقه کار کنیم. و ما آماده هستیم با یکدیگر برای امنیت این منطقه همکاری کنیم.»

منبع:فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید