دولت ۵۰ درصد بهای گندم کشاورزان را پرداخت نکرده است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۴۸
    کد خبر :113282

نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان گفت: دولت ۵۰ درصد بهای گندم خریداری شده از کشاورزان را پرداخت نکرده است.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان از سوی دولت، اظهار داشت: دولت تاکنون 50 درصد بهای گندم کشاورزان را پرداخت نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر فصل کشت گندم فرا رسیده، افزود: گندم‌کاران پول کافی برای خرید بذر، کود و مواد لازم را برای کشت ندارند، لذا بسیاری از کشاورزان دچار مشکل شده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا با بیان اینکه بسیاری از کشاورزان از بانک وام دریافت کرده‌اند، گفت: از طرفی دولت بابت تاخیر در پرداخت بهای گندم کشاورزان به آنها سودی پرداخت نمی‌کند و از طرفی دیگر کشاورز بدهی و مطالبات بانکی خود را با سود، جریمه و دیرکرد پرداخت می‌کند.

نماینده مردم سنقر در مجلس تصریح کرد: اگر دولت می‌خواهد کشاورزی سر و سامان بگیرد و همچنین خواهان ماندن کشاورزان در روستا‌ها هستند، باید نسبت به پرداخت مطالبات آنان در همه سنوات اهتمام جدی داشته باشد، در غیر این صورت با این وضعیت نمی‌توانیم کشاورزی کشور را حفظ کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید