همزمان با سفر دبیرکل ناتو و وزیر دفاع آمریکا رخ داد

موشک‌باران فرودگاه کابل

    کد خبر :112987

صبح چهارشنبه استولتنبرگ و ماتیس بدون اعلام قبلی وارد کابل شدند و به گفته نیروهای ناتو، هدف این دو مقام ارشد نظامی غربی دیدار و گفتگو با مقام‌های دولت افغانستان و نیروهای بین‌المللی مستقر در این کشور است.

همزمان با سفر دبیر کل ناتو و وزیر دفاع آمریکا به کابل، سخنگوی وزارت کشور افغانستان تایید کرد که سه موشک در اطراف فرودگاه کابل اصابت کرده است.

نیروهای بین‌المللی تحت فرمان ناتو در افغانستان صبح روز چهارشنبه (۵ میزان/مهر) از ورود ینس استولتنبرگ، دبیر کل پیمان ناتو و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به کابل خبر دادند.
چند ساعت پس از ورود آنان به کابل، منابع خبری اعلام کردند که دستکم سه موشک در اطراف فرودگاه کابل فرود آمده است.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که این موشک‌ها در بخش نظامی در شرق فرودگاه اصابت کرده، اما نه تلفاتی و نه خسارتی در پی داشته، چرا که به گفته او این موشک‌ها در محل پارکهای سبز فرود آمده است.

دانش افزود که اصابت این موشکها باعث قطع پروازها در فرودگاه نشده است.

برخی رسانه های محلی از شلیک ۲۰ تا ۳۰ راکت آرپی‌جی به سوی فرودگاه خبر داده‌اند.

به گزارش فرارو به نقل از بی بی سی، اگرچه سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته هنوز مشخص نیست این موشک‌ها از کجا شلیک شده، اما یک منبع پلیس کابل گفته است که گمان می‌رود محل شلیک آنها خانه‌ای در شمال فرودگاه باشد. به گفته او، نیروهای پلیس این خانه را محاصره کرده‌اند.

صبح چهارشنبه آقای استولتنبرگ و ماتیس بدون اعلام قبلی وارد کابل شدند و به گفته نیروهای ناتو، هدف این دو مقام ارشد نظامی غربی دیدار و گفتگو با مقام‌های دولت افغانستان و نیروهای بین‌المللی مستقر در این کشور است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید