پس از ایران، روسیه هم به مدیر تلگرام تذکر داد

    کد خبر :112875

پس از اعلام جرم دادستانی تهران علیه پاول دوروف بنیانگذار تلگرام، سازمان امنیت فدرال روسیه نیز به وی برای موضوع استفاده تروریست ها از این سامانه پیام رسان بازخواست کرد.

به گزارش بازتاب، روسیه برای استفاده تروریست ها از سامانه تلگرام هنگام برنامه ریزی و انجام عملیات انتحاری سن پترزبورگ که 14 فرودین ماه سال جاری در قطار مترو رخ داد و جان 14 نفر را گرفت، از دوروف بازخواست کرده است.

روزنامه نزاویسیمیا گازتا امروز (چهارشنبه) در این باره نوشت: سازمان امنیت فدرال روسیه در مورد پنهانکاری در شبکه تلگرام و ارائه نکردن اطلاعات در مورد کاربران به بنیانگذار و مالک این پیام رسان تذکر داده است.

بنا به این گزارش، روسیه تلگرام را به نقض قانون جدید مطبوعات روسیه معروف به «بسته یارووایا» متهم کرده است.

دوروف هم در واکنش به این موضوع اعلام کرده که تذکر سازمان امنیت فدرال روسیه مربوط به ارائه نکردن اطلاعات کاربران تلگرام بوده است.
وی تاکید کرد که شمار کاربران تلگرام در روسیه به 10میلیون نفر رسیده و نمی داند تخلفات غیرجزئی می تواند به فیلتر شدن این سامانه پیام رسان اجتماعی منجر شود.

روزنامه روسی کامرسانت نیز امروز نوشت: ایران اعلام کرده که پرونده ای قضایی برای اعلام جرم علیه دوروف بنیانگذار تلگرام با اتهام های تسهیل ارتباطات و فعالیت برای تروریست ها، قاچاق مواد مخدر و انسان، تصاویر و فیلم‌های مستهجن گشوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید