وزیر ورزش هر چه سریع تر نسبت به خصوصی کردن باشگاه های استقلال و پرسپولیس اقدام کند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۲:۵۸
    کد خبر :112749

رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از وزیر ورزش و جوانان خواست هرچه سریع تر نسبت به خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس اقدام کند چرا که این موضوع یک تکلیف قانونی است و باید زودتر انجام شود.

محمدرضا تابش روز چهارشنبه پس از جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران افزود: برخی مسایل امنیتی و اجتماعی سد راه خصوصی شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح بود که قابل قبول نیست زیرا حتی مخابرات ایران با توجه به زیرساخت ها خصوصی شده است.
وی یادآور شد: وزیر ورزش و حوانان باید به قول خود در فراکسیون ورزش خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس اقدام کند.
رییس فراکسیون مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جلسه گذشته فراکسیون ورزش مجلس قرار شد در چهار گروه تعیین شده فدراسیون فوتبال در تعامل با وزارت ورزش و جوانان، سازمان بازرسی و سازمان امور مالیاتی مشکلاتشان را حل و فصل کنند.
تابش به اختصاص بخشی از عواید پخش مسابقات فوتبال از صدا و سیما اشاره و بیان کرد: علی مطهری در این خصوص در گذشته دو جلسه داشت که مقرر شد تا دو ماه آینده موضوع به نتیجه برسد اما اگر به ننتیجه ای نرسند ما از دولت می خواهیم عواید پخش از صدا و سیما را پرداخت کند.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل مالیات بر ارزش افزوده که بر روی تیم ها بسته شده متاسفانه حساب های لیگ برتر و باشگاه های مطرح توقیف شده که این موضوع موجب بسته شدن دست و بال آنها شده است برهمین اساس نامه ای را ضرب الاجلی به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارسال کردیم تا با استفاده از اختیاراتش رفع توقیف اموال کند تا آن را بررسی کنیم.
رییس فراکسیون ورزش مجلس همچنین گفت: به نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا، فدراسیون فوتبال ایران خصوصی است و این تصورشان به دلیل اعلام هیات دولت قبلی است که براساس مدارک این موضوع صحت ندارد.
تابش یادآور شد: در این زمینه فدراسیون فوتبال مدارکی را ارایه کرده اما اکنون نیازمند استفساریه از سوی مجلس است و قرار بوده سازمان بازرسی کل کشور و فدراسیون فوتبال متنی را به مجلس دهند تا براساس آن استفساریه آماده و بررسی شود.
وی همچنین به موضوع آماده ‌سازی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی اشاره کرد و گفت: اقداماتی با این هدف انجام شده و قرار است که مسابقه ‌ای در شهر مسکو با تیم فوتبال توگو انجام شود.
رییس فراکسیون ورزش مجلس با بیان این که مردم نقدهایی نسبت به باشگاه‌ های استقلال و پرسپولیس به وزارت ورزش و جوانان منتقل کرده ‌اند، افزود: این موضوع برای ما بسیار مهم است چرا که مردم هزینه‌ های بسیاری را برای حمایت از این تیم ‌ها انجام داده‌ اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید