تدابیر ویژه آتش‌نشانی برای محرم/بازرسی آتش نشانان از تکایا و مساجد

    کد خبر :111372

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش‌نشانی برای ایام سوگواری محرم تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کرده است.

جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تمهیدات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی برای ایام محرم اظهار کرد: آتش‌نشانی برای این ایام تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کرده است. از 25 شهریور، بازرسی از تکایا و مساجدی که در ایام محرم میزبان عزارداران حسینی هستند، آغاز شده و در صورت نیاز به مسئولان مساجد و تکایا آموزش‌های اطفای حریق داده می‌شود. همچنین در خلال این بازدیدها به بخش‌هایی مانند محل‌های طبخ غذا و انباری‌ها نیز توجه ویژه‌ای می‌شود.

وی اضافه کرد: در بازدیدهایی که صورت می‌گیرد، کپسول‌های خاموش کننده‌ای که در گذشته به هیئت‌ها اهداء شده‌اند بازرسی می‌شوند و در صورتی که نیاز به شارژ داشته باشند این کار از سوی آتش‌نشانی به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران،‌ اضافه کرد: همچنین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی،‌ آتش‌نشانان به صورت گسترده در سطح شهر آماده‌باش خواهند بود تا در صورت نیاز خدمت‌رسانی کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم هایی از جمله خیمه‌سوزی در ظهر عاشورا و مراسم شام غریبان گفت: توصیه می‌کنیم که شهروندان هنگام شرکت در این مراسم، نکات ایمنی را رعایت و تا حد امکان فاصله خود را با آتش حفظ کنند و از نزدیک شدن به شعله‌های آتش‌ خودداری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید