زیباترین تصاویر حیات‌ وحش در سال ۲۰۱۷

    کد خبر :110581

در زیر یخ‌های قطب جنوب، فک‌های ودل در غارهای زیر آب بازی می‌کنند. درازدامن درخشان در جنگل‌های ابری کاستاریکا به جوجه‌های خود غذا می‌دهد و فیلی در همان حین که گله‌اش تشنگی خود را در کنار برکه‌ای رفع می‌کنند، به عکاس خیره شده است.
حتی وقتی توفان و آتش‌سوزی کره‌ی زمین را در بر گرفته‌، هنوز جهان سرشار از زیبایی است. عکس‌های ثبت‌شده در رقابت عکاس سال حیات‌ وحش یادآور خوبی برای این موضوع هستند.
این رقابت توسط موزه‌ی تاریخ طبیعی لندن برگزار می‌شود. صد عکس از میان ۵۰ هزار عکس ارسالی از ۹۲ کشور جهان انتخاب شده‌ است.
عکس‌های زیر، برندگان دسته‌بندی‌های مختلف هستند. دو عدد از این عکس‌ها توسط کودکان یازده تا چهارده سال ثبت شده‌ است.
برندگان این رقابت، ۱۷ اکتبر معرفی می‌شوند. نمایشگاهی از این عکس‌ها از ۲۰ اکتبر تا بهار سال ۲۰۱۸ در لندن برگزار خواهد شد. ۱۳ تصویر از زیباترین عکس‌های این رقابت در زیر آمده است.
 آغوش خرسی – اشلی اسکالی

این توله‌ی خرس قهوه‌ای در پارک ملی دریاچه کلارک آلاسکا، می‌خواهد با مادرش بازی کند و با او کشتی بگیرد.
 عقاب برجسته – کلاوس نیک

تصویر این عقاب گر که زیر باران خیس شده است، در داچ‌هاربر در جزیره‌ی آماکناک آلاسکا ثبت شده است.
 نظر اجمالی به سیاه‌گوش – لورا آلبیاک ویلاس

این سیاه‌گوش ایبریایی در پارک ملی سیرا در اندوجار (جنوب اسپانیا) دیده شده است. این حیوان کمیاب فقط از خرگوش‌ها تغذیه می‌کند.
 تحویل غذای درازدامن درخشان – تیاهور کاستیل

تصویر این درازدامن درخشان در جنگل ابری کاستاریکا در سن گراردو د دوتا ثبت شده است. این پرنده به جوجه‌هایش میوه و حشره می‌دهد و سرانجام از غذا برای قانع کردن آن‌ها برای خروج از لانه استفاده می‌کند.
عشق در میان فرشتگان – آندری نارچاک

آندری نارچاک وقتی داخل دریای اختسک در قسمت‌های شرقی روسیه پرید، شگفت‌زده شد؛ فرشته‌های دریایی در جریان آب شناور بودند.
 گنجی در قطب شمال – سرگئی گورشکف

یک روباه قطبی، تخم یک غاز برفی را ربوده است. تصویر این روباه در جزیره رانگل (اقیانوس منجمد شمالی) به ثبت رسیده است. روباه به احتمال زیاد، تخم را در تاندرا دفن خواهد کرد تا فاسد نشود.
 چرخش سوگارو – جک دایکینجا

در اثر تاریخی ملی صحرای سونور آریزونا، کاکتوس‌های سوگارو با قدمت ۲۰۰ سال وجود دارند. آن‌ها ریشه‌هایی بسیار عمیق دارند تا بتوانند آب باران را جذب کنند و قد آن‌ها روی زمین به ۲۰ متر هم می‌رسد.
نجات‌یافته در بند – استیو وینتر 

 

این توله‌ی ببر سوماترایی از تله‌ای در جنگل‌های بارانی استان آچه در جزیره‌ی سوماترا (اندونزی) توسط گشت حیوانات نجات داده شده است.
 در فاضلاب – جاستین هافمن

این اسب دریایی کوچک در نزدیکی جزیره‌ی سامباوا (اندونزی) پس از هجوم زباله و پلاستیک، درحالی‌که گوش‌پاک‌کنی را گرفته است زیستگاه خود را ترک می‌کند.
 باشگاه شنا – لارنت بالستا

در شرق قطب جنوب، یک فک ودل مادر، کودک خود را به هزارتوهای منجمد زیر آب برده است.
 خودی‌ها – کینگ لین

یک شقایق دریایی از دلقک ماهی‌ها در تنگه لمبه در سولاوسی شمالی (اندونزی) محافظت می‌کند. آنچه در دهان آن‌ها می‌بینید، سخت‌پوستی اقیانوسی است که به‌صورت انگل درون دهان این دلقک ماهی‌ها زندگی می‌کند.
 قدرت مادر اعظم – دیوید لیولد

این فیل ماده در منطقه حفاظت‌شده ملی مازا مارا (کنیا)، گله‌ی خود را در عصرگاه به‌سوی یک برکه آورده است. او به احتمال زیاد، مادر کل گله است.
 مکث زمستان – ماتس اندرسون

تصویر این سنجاب سرخ در جنوب سوئد در حال استراحتی بین جستجویش برای غذا، ثبت شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید