پروژه هدست واقعیت مجازی Alloy اینتل متوقف شده است

    کد خبر :110115

پس از آنکه اینتل در CES 2017 خبر از عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی پروژه‌ی Alloy در سال ۲۰۱۸ میلادی داد، حال شنیده‌ها نشان از توقف این پروژه دارد.

اینتل در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2017 با رونمایی از هدست واقعیت مجازی پروژه‌ی موسوم به Alloy خود اعلام کرد که در نظر دارد تا این هدست واقعیت مجازی مستقل را سال ۲۰۱۸ میلادی راهی بازار کند. مدت زیادی است که خبری را در رابطه با این هدست واقعیت مجازی نشنیده‌ایم، حال آنکه جدیدترین خبر منتشر شده در رابطه با پروژه‌ی هدست واقعیت مجازی الوی اینتل نشان از این دارد که این پروژه به طور کامل متوقف شده است.

اگرچه هدست واقعیت مجازی پروژه‌ی الوی اینتل از نظر مشخصات و قابلیت‌های تعریف شده یکی از بهترین هدست‌های واقعیت مجازی مستقل از پی‌سی بود، اما با این وجود اینتل تصمیم گرفته تا این پروژه را بصورت کامل متوقف کند. اینتل این موضوع را تایید کرده، حال آنکه اطلاعاتی را در مورد چرایی توقف پروژه‌ی الوی ارائه نکرده است. البته می‌توان گمانه‌هایی را در رابطه با دلیل توقف این پروژه مطرح کرد. شاید اولین نکته‌ای که می‌توان در این خصوص مطرح کرد عدم تمایل بخش بزرگی از تولیدکنندگان هدست‌های واقعیت مجازی برای تولید محصولاتی مستقل از پی‌سی است. این موضوع در مورد کمپانی‌هایی که هدست‌های واقعیت مجازی برای پی‌سی‌های ویندوزی تولید می‌کنند بیش از پیش مشهود است.

اغلب هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر پی‌سی‌های ویندوزی نیز اغلب محصولات میان‌رده هستند. هرچند قیمت این هدست‌ها تفاوت جزئی با یکدیگر دارند، اما می‌توان تمام این هدست‌ها را در خانواده‌ی محصولات میان رده قرار داد. با توجه به تفاوت هدست‌های واقعیت مجازی مورد نظر با امکانات و قابلیت‌هایی که پروژه‌ی الوی اینتل به دنبال آن بود، به طور قطع این هدست واقعیت مجازی قیمت بسیار بالاتری در مقایسه با نمونه‌های ویندوزی کنونی داشت.

هدف پروژه‌ی الوی اینتل ارائه‌ی یک معماری و راهکار مرجع برای تولید هدست‌های واقعیت مجازی بود. در واقع اینتل در نظر داشت تا با پروژه‌ی الوی این امکان را در اختیار سایر تولیدکنندگان قرار دهد تا بتوانند محصولاتی مبتنی بر هدست واقعیت مجازی پروژه‌ی الوی راهی بازار کنند. اما با توجه به اینکه بسیاری از تولیدکنندگان به این سمت و سو حرکت می‌کنند، از این‌رو به نظر می‌رسد اینتل طراحی یک مدل مرجع را کاری عبث تصور کرده است.

با وجود متوقف شدن پروژه‌ی الوی اینتل این کمپانی اعلام کرده که همچنان به تحقیقات در حوزه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی متعهد خواهد بود. از جمله‌ی پروژه‌های مورد نظر ورای پروژه‌ی الوی باید به فناوری‌های نظیر Movidius، RealSense، Depth Sensing، WiGig، Thunderbolt و Optane اشاره کرد. اینتل همچنین به این نکته اشاره کرده که با کار روی پروژه‌ی الوی، تجربیات متعددی دارد که با بهره‌گیری از آن می‌تواند تحقیقات آینده روی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را بهبود دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید