آقای کارگردان از لزوم توجه به سینمای بدنه گفت

    کد خبر :109952

محمدعلی نجفی گفت: سینمای ایران نیازمند موج جدیدی از فیلمسازی است که بتواند جریان‌ساز باشد.

محمدعلی نجفی تهیه‌کننده و کارگردان سینما در خصوص پررنگ شدن سینمای سفارشی و شبه کمدی گفت: به نظرم این ضرورت سینماست. در حال حاضر وضع اقتصادی شناور است و همه تلاش می‌کنند سینما را نگه دارند. مانند بقیه شغل‌ها، سینما هم آیینه همان وضع است و این نابسامانی اقتصادی در همه جا وجود دارد.

وی افزود: مسئله سرمایه و درآمدزایی در سینما وجود دارد. پس باید به نوعی فعالیت کرد که بتوان ماند و راه را ادامه داد. کمتر پیش می‌آید یک فیلم غیر کمدی ماندگار ساخته شود که قابل توجه مردم باشد و با استقبال روبرو شود. این همان سینمای بدنه و متفاوت است. در همه دنیا به سینمای بدنه به شکل چشمگیری نگاه می‌شود. توجه به اقتصاد سینما به عنوان یک هنر صنعت، اهمیت دارد.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: ذائقه مخاطب و خواسته سینماگران مکمل یکدیگر هستند؛ در این راستا مسئولان فرهنگی باید با حمایت از تولید‌های درخور و قابل تامل، سلیقه مخاطب را ارتقا دهند و فقط به منافع خودشان توجه نکنند.

این کارگردان درباره نگاه جدید به سینما اظهار کرد: اواخر دهه 40 و اوایل دهه 50، نگاه جدیدی به سینما با حضور کارگردانانی چون مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و … وارد شد. به عقیده من مسئولان فرهنگی در این زمینه نباید بی‌تفاوت باشند. سینمای ایران نیازمند موج جدیدی از فیلمسازی است که بتواند جریان‌ساز باشد. بهتر است با تعامل با خانه سینما و سینماگران به هر دو وجه سینما، یعنی ارتقای سطح نگاه فرهنگی مخاطبان و نگاه به اقتصاد سینما برسند.

نجفی در پایان، در خصوص آخرین وضعیت ساخت «گرگ بازی» گفت: هم اکنون در حال ساخت موسیقی این اثر هستیم و فکر می کنم اواخر مهر یا اوایل آبان آماده نمایش شود

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید