اظهارات ضدو نقیض مسئولان در خصوص ترافیک

    کد خبر :109624

هر ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، راهنمایی و رانندگی برای پایتخت پیش بینی افزایش 30 درصدی ترافیک و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیش بینی افزایش 50 درصدی ترافیک را داشتند اما امروز با وجود شناور شدن ساعت کاری باز هم شاهد قفل شدن برخی از خیابان های شهر بودیم.

در جلسه هماهنگی ستاد استقبال از مهر شهر تهران در هفته پیش قرار شد ساعت کاری کارمندان شناور شد تا ترافیک سنگین نشود.

توقف سوبله نکنید

پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفته بود: از سال گذشته نقاط بحرانی ترافیکی شناسایی و در اختیار پلیس راهور و سایر بخش ها و آموزش و پرورش داده شده است تا برنامه ریزی های لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به تمامی تصمیم گیری‌های انجام شده اما از مردم می خواهیم تا برای مدیریت ترافیک اول مهرماه همکاری لازم را با دست اندرکاران این حوزه داشته باشند و تا آنجایی که می‌توانند از انجام سفرهای غیر ضروری خود در هفته اول مهرماه بپرهیزند.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، طبق بررسی‌های انجام شده در هفته اول مهر شاهد پیک ترافیکی صبحگاهی و عصرگاهی بابت تردد کارمندان، والدین و دانش آموزان و دانشجویان به مراکز علمی و مدارس هستیم که میزان ترافیک صبحگاهی به دلیل همزمانی این ترددها بسیار بیشتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه بعدازظهرها نیز پیک زیادی در بازگشت کارمندان و دانش آموزان به سمت مبداء وجود دارد، گفت: از سوی دیگر بخش عمده ترافیک عصرگاهی و شبانگاهی شهر تهران به خاطر همزمانی دهه اول مهرماه با دهه اول محرم است که این همزمانی حجم ترافیک را در سطح شهر بیشتر می‌کند به همین دلیل از شهروندان می خواهیم که سفرهای غیر ضروری نداشته باشند.
پورسیدآقایی همچنین به والدین توصیه کرد؛ در صورت عدم استفاده از سرویس مدارس در رساندن فرزندان خود به مدارس حتما از توقف دوبله، سوبله و یا حاشیه‌ای در مقابل مدارس جلوگیری کنند و حتی در صورت امکان با فاصله بیشتری از مقابل مدرسه توقف کنند. از سوی دیگر با سازمان آموزش و پرورش شهر تهران و انجمن اولیاء و مربیان نیز توافق شده است که از روز اول سرویس مدارس بدون مشکل کار خود را انجام دهد.

پلیس:ترافیک افزایش یافت/شهرداری: ترافیک کاهش یافت/مردم: ترافیک بیداد می کند

همچنین محمد علی نجفی در جلسه امروز ستاد مهر با اشاره به شناور شدن ساعات کار از سوی دولت گفت: کاهش 10درصدی ترافیک مسیرهای غرب به شرق تهران نشان می دهد این اقدام تصمیم درست و تاثیرگذاری بوده است.

وی با اشاره به کاهش 10درصدی ترافیک پایتخت نسبت به نخستین روز سال تحصیلی گذشته نیز گفت: از شهروندان تشکر می کنم که با مدیریت زمان سفر خود تعادلی در ترافیک تهران برقرار کرده اند. این درحالی است که با آغاز سال تحصیلی 16درصد به سفرهای تهران افزوده می شود که باید مدیریت شود.

همچنین سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ به خبرنگار فارس، در مورد آخرین وضعیت ترافیکی معابر تهران، با توجه به اول مهر و آغاز سال تحصیلی، اظهار داشت: در حال حاضر معابر بزرگراهی تهران بار ترافیک سنگینی را شاهد هستند.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: در بزرگراهی چون بابایی در شرق تهران، نواب در جنوب، حکیم، هاشمی، همت و معابر آزادراهی بار ترافیک سنگین گزارش شده است چرا که علاوه بر بار رفت شهروندان در روز اول مهر و بازگشایی مدارس، بار بازگشت مسافران را نیز شاهد هستیم.

این مقام ارشد راهور تهران بزرگ با اعلام این مطلب که مأموران پلیس راهور به صورت صددرصد در میادین، مقاطع و معابر بزرگراهی و مرکزی تهران حضور دارند، اعلام کرد: خوشبختانه با توجه به بار ترافیک سنگین بزرگراهی هیچ مشکل تصادف، خرابی و گره مشاهده نشده و بار ترافیک در حال جریان است.

وی در خصوص ترافیک مناطق مرکزی تهران اعلام کرد:‌ وضعیت تردد در این معابر نیز در جریان است، اما در منطقه 4 تهران محدوده شهید صیاد شیرازی، شهید موسوی و گیلان به دلیل وجود تعداد زیادی مدرسه هنوز ترافیک نیمه‌سنگین وجود دارد.

این مقام ارشد راهور تهران بزرگ اعلام کرد: مأموران پلیس راهور تا عادی شدن وضعیت ترافیک برای مدیریت جریان ترافیک و تسهیل در تردد شهروندان در معابر حضور خواهند داشت.

شهروندان می گویند: ترافیک امروز اول مهر بسیار زیاد بوده است و در برخی از نقاط کاملا معابر قفل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید