مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام:معامله شفاف و قیمت عادلانه از مزایای عرضه ذرت در بورس کالا است

    کد خبر :109359

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با آغاز عرضه ذرت کل کشور در قالب سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا، معاملات این محصول شفاف و قیمت ها عادلانه می شود.

«علیرضا ولی» به آغاز اجرای طرح قیمت تضمینی ذرت در بورس کالای ایران اشاره کرد و افزود: فروش محصول ذرت امسال کل کشور از طریق بورس کالا عرضه می شود که با اجرای این سیاست، معاملات شفاف تر و قیمت های عادلانه تری براساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این، اجرای چنین سیاستی بار مالی دولت را کاهش می دهد و محصول کشاورز به ساده ترین روش به فروش می رود ضمن اینکه کشاورزان نیز سریع تر به پول خود می رسند و نیازی نیست منتظر تأمین اعتبار دولت باشند.
به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، با اجرای سیاست قیمت تضمینی، کشاورزان 70 درصد پول خود را نقد و 30 درصد باقیمانده را ظرف مدت یکماه از دولت دریافت می کنند.
ولی اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبه هیات دولت مبنی بر معامله کل ذرت تولید داخل در بورس کالای ایران و در قالب سیاست قیمت تضمینی، فروش ذرت دانه‌ای استان های کرمانشاه، کردستان، قزوین، فارس و خوزستان در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران انجام می شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، خرید تضمینی ذرت کل کشور به قیمت تضمینی تبدیل شده است که اجرای این سیاست به دو روش گواهی سپرده کالایی و فیزیکی در بورس کالای ایران انجام می شود.
وی اضافه کرد: در روش گواهی سپرده کالایی، کشاورزان محصول تولیدی خود را در بورس کالاعرضه کرده و پول خود را ظرف مدت سه روز کاری پس از فروش دریافت می کنند و دولت تنها مابه التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا با قیمت طرح خرید تضمینی را پرداخت می کند که این مبلغ ظرف یکماه به کشاوز پرداخت می شود.
ولی تصریح کرد: در راستای این سیاست، به تازگی نخستین مرحله فروش ذرت دانه‌ای استان کرمانشاه در قالب گواهی سپرده کالایی با نماد «ذرت9611-60» بازگشایی و 16 تن ذرت به قیمت هر کیلوگرم هشت هزار و 150 ریال 815 معامله شد.
وی اضافه کرد: با معامله ذرت دانه ای استان کرمانشاه، در یک ماه آینده ذرت دانه ای استان های غربی و جنوبی کشور نیز به دو صورت فیزیکی و گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران عرضه می شود.
به گزارش ایرنا، مصوبه هیات دولت مبنی بر معامله کل ذرت دانه ای تولید داخل در بورس کالای ایران و در قالب سیاست قیمت تضمینی از روز چهارشنبه 29 شهریور ماه در سراسر کشور آغاز شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید