680 هزار نفر در کشور از اوراق تسهیلات مسکن استفاده کرده اند

    کد خبر :109199

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تاکنون 680 هزار نفر در کشور از اوراق تسهیلات مسکن به ارزش کل 320 هزار میلیارد ریال برای خرید مسکن یا سرمایه گذاری، استفاده کرده اند و قرار است سایر بانک ها نیز از این امکان بهره مند شوند.

وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن گفت:‌ امروزه در جهان، نظام قیمت گذاری از تعیین ارزش برای منابع طبیعی به قیمت گذاری تکنولوژی پرداخته است.
شاپور محمدی افزود: آنچه قیمت واقعی و ارزش شرکت های نسل نوین در جهان را تعیین می کند، تکنولوژی است و سرمایه گذاران برای دستیابی به مدل های پر رشد و پرسود باید از مسیر تکنولوژی عبور کنند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه در بخش مسکن، طراحی ابزارهای تامین مالی، یک تخصص بالا نیاز دارد، گفت: بخش مسکن در سالهای اخیر توانسته تا حدودی از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی استفاده کند اما این طرز استفاده، ناچیز بوده است.
محمدی تاکید کرد:‌ مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن می تواند در زمینه تکنولوژی های نوین ساخت و ساز و چگونگی پایین آوردن سهم زمین از قیمت تمام شده ساخت مسکن، ایده پردازی کند و راهکار ارائه دهد.
وی افزود: در بحث بازار «رهن ثانویه» نیز اگر چه سال گذشته سه هزار میلیارد ریال اوراق رهن منتشر شد و امسال نیز قرار شده 10 هزار میلیارد ریال دیگر از همین اوراق بعد از اخذ مجوز نهایی توسط بانک مسکن از بانک مرکزی، منتشر شود اما این ارقام، ریز و ناچیز محسوب می شود و برای تامین مالی موثر بخش مسکن باید ابعاد بازار رهن ثانویه، گسترش پیدا کند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه آمادگی دارد برای انتشار منظم و مستمر اوراق رهنی، همه نوع حمایت لازم را به عمل آورد.
وی تصریح کرد: اوراق بهادار صرفا برای تامین مالی استفاده نمی شود بلکه بانک مسکن می تواند برای آنکه هزینه تامین مالی خود را کاهش دهد، از این اوراق بهره ببرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید