بدهکارپیمانکاران فاز٢٠،٢١پارس جنوبی نیستیم/علت تاخیرپرداخت چیست؟

    کد خبر :109144

کارکنان شرکت اویکو به عنوان بهره بردار فاز٢٠،٢١پارس جنوبی درحالی در اعتراض به تاخیر پرداخت ٦ماهه حقوق خود تجمع کردند که شرکت نفت و گاز پارس مدعی است که بدهی به پیمانکاران این فاز ندارد.

روز سه شنبه خبر تجمع کارکنان شرکت اویکو در فاز ٢٠،٢١ پارس جنوبی خبرساز شد. به گفته کارکنان این شرکت،اویکو که وظیفه بهره برداری این فاز را بر عهده دارد حدود شش ماه است که حقوق کارکنان خود را پرداخت نکرده است. این در حالی است که چندی پیش نزدیک به١٠٠نفر از کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس به منظور تکمیل دوره اموزشی و ادامه روند فعالیتی خود در این پالایشگاه،تحویل این شرکت شدند.

کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس که طی چند مدت اخیر در اعتراض به این واگذاری اقدام به تجمعاتی مقابل مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت کرده بودند،حال نگرانند که چه سرنوشتی در انتظار انها خواهد بود.

در همین حال سید ضیاالدین فائق،مشاور مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس ضمن تاکید براین موضوع که روند تحویل حدود١٠٠نفر از کارکنان این پالایشگاه به شرکت اویکو طبق روال معهود انجام می شود،به مهر گفته بود:با پیگیری و رسیدگی های مدیرعامل شرکت ستاره خلیج فارس حقوق دریافتی این افراد از اویکو در مدت زمان بیش از دوماه که روال معمول در پروژه های کشور است،پرداخت نمی شود.

طبق اطلاعات بدست امده،با وجود توضیحات و اطمینان خاطری که مشاور مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس به این تعداد از کارکنان می دهد؛این افراد همچنان نگرانند که شرکت اویکو که حدود شش ماه است حقوق کارکنان خود در پارس جنوبی را پرداخت نکرده است چطور می خواهد حقوق کارکنان ستاره خلیج فارس را بپردازد؟!

گره کار کجاست؟
برخی منابع اگاه علت این تاخیر پرداخت را عدم تسویه بدهی نفت و گاز پارس با بسیاری از پیمانکاران پارس جنوبی از جمله شرکت اویک عنوان کردند. به منظور بررسی دلیل تاخیر شش ماهه پرداخت حقوق کارکنان اویکو در فاز٢٠،٢١ که به گفته مسوولین شرکت نفت و گاز پارس،تحویل شرکت ملی گاز ایران شده است، بر ان شدیم تا وضعیت پرداختی های کارفرمایی را بررسی کنیم تا به این ترتیب مشخص شود که چقدر امکان دارد که این تاخیرات پرداختی دامن حدود صدنفر از کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس را نیز بگیرد.

یک مقام مسوول در شرکت نفت و گاز پارس،به عنوان کارفرمای فاز٢٠،٢١پارس جنوبی با بیان اینکه این فاز برای بهره برداری تحویل شرکت ملی گاز ایران شده است، به مهر گفت:تمام پرداختی ها به پیمانکاران این فاز که شرکت اویکو نیز به عنوان زیر مجموعه شرکت او یک نیز می شود،انجام شده است.

با وجود این اظهار نظر از سوی شرکت نفت و گاز پارس به نظر می رسد رشته این تاخیر پرداخت شش ماهه را باید در شرکت اویک دنبال کرد که متاسفانه مسیرهای ارتباطی با مسولین این شرکت از سوی خبرنگار مهر به نتیجه نرسید.

منبع:مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید