اعتماد نابجا پای دانشجوی دکتری را به زندان باز کرد/ دختر جوان در انتظار کمک خیرین

    کد خبر :108940

دختری که بعد از تلاش چند ساله در شرایطی که به‌تازگی در رشته هوش مصنوعی و در مقطع دکتری مشغول به تحصیل شده بود، به دلیل ضمانت برادرش روانه زندان شد.

این حکم جلب منتهی به حبس، به واسطه یک چک امانی صادر می‌شود که آیلین در جهت تضمین برادرش در راستای فعالیت‌ در بازار بورس امضا کرده و در اختیار او قرار می‌دهد. اعطای یک برگه تجاری که در ادامه با هزینه شدن آن در بازار در نهایت به دست یک شاکی خصوصی رسیده و او در مدت کوتاهی به دلیل نیاز مبرم به این مبلغ، حکم بازداشت این دختر 28 ساله را از مقام رسیدگی‌کننده دریافت می‌کند. این درحالی است که مشکلات پیش‌آمده برای آیلین به سبب اعتماد نابجا به برادری است که به دلیل وجود شکات زیاد، این روزها حتی از دسترس خانواده‌اش هم خارج است و در عین ناباوری پای آیلین را به زندان باز کرده است.

بر اساس استعلامات به عمل آمده از سوی ستاد دیه، این دختر جوان با هدف کمک به برادرش یک برگه چک به مبلغ 170 میلیون تومان صادر می‌کند، البته بر اساس اظهارات مددجو او چک سفید امضا در اختیار برادرش قرار داده و مبلغ بعدها بعدها و بدون اطلاع آیلین تحریر شده است.

قید این عدد به دلیل کم‌تجربگی برادر یک بدهی 500 میلیون تومانی رقم می‌زند که در جریان بالا آمدن بدهی و شیب روزافزون این مبلغ به دلیل برخی معاملات غیرشرعی چک این دانشجوی دکتری طی قراردادی به یکی از دوستان برادرش داده می‌شود تا با آن مهلتی را گرفته که مشکل را حل کنند، اما طلبکاران پرونده از ترس عدم دسترسی به مبلغ موردنظرشان پس از گذشت یک ماه حکم جلب آیلین را می‌گیرند. آیلین در سال 94 روانه زندان شد و پس از تحمل زندان 40 روزه، با گذاشتن سند از سوی یکی از بستگان دور به شرط «مدت معین» از زندان آزاد می‌شود، اما ناتوانی در پرداخت بدهی او را دوباره راهی زندان می‌کند.

خانواده آیلین با فروش خودروی شخصی و بسیاری از اسباب خانه در صدد تأمین مبلغ بدهی برمی‌آیند، اما از خردادماه امسال این دختر جوان به دلیل ناتوانی در پرداخت مابقی بدهی 75 میلیون تومانی همچنان در یکی از زندان‌های کشور حبس را تحمل می‌کند.

این درحالی که قاضی پرونده با اعسار این دختر جوان موافقت کرده اما ناتوانی در پرداخت پیش‌قسط و عدم استطاعت مالی در پرداخت ماهیانه 50 میلیون ریال در حق طلبکار تمام امیدها را برای آزادی این محکوم مالی نقش برآب کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید