رضایی: باید به ترامپ جایزه داد تا بیشتر حرف بزند/روسیه با آن همه عظمت نمی‎تواند روی زمین بجنگد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ۱۷:۱۸
    کد خبر :108895

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکا با مصیبتی بزرگ مواجه شده است، گفت: ترامپ سازمان ملل را با پایگاه هوایی آمریکا اشتباه گرفته بود.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در یک برنامه تلویزیونی با بیان این مطلب و با اشاره به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل، این سخنان را خلاف عرف دیپلماتیک دانست و گفت: این سخنان با عرف سخنرانی همه روسای جمهور جهان متفاوت بود چرا که جنبه توهین و بی ادبی داشت. از یک طرف جاهلانه و نا آگاهانه و از طرف دیگر غیر مسئولانه و یاغی گرایانه بود.

اهم صحبت های رضایی به شرح زیر است:

* آقای ترامپ به ملت ما و ملت های دیگر توهین و نسبت به جایگاه خود کاملا جاهلانه عمل کرد. ترامپ از حقوق بشر صحبت می کند، در حالی که قوانین نژاد پرستانه ای که وی وضع کرد، محدودیت های نژادی ای که وی در ست کرده و یا حمایت هایی که از اسرائیل و عربستان در سرکوب مردم فلسطین یا یمن می کند با این که کشورها را به ضدیت با حقوق بشر متهم می کند، منافات دارد.

* باید بگذاریم ترامپ بیشتر حرف بزند و اگر لازم شد باید جایزه ای به وی داد تا در این چهار سال دوره ریاست جمهوری اش، آنچه را در باطن آمریکاست افشا کند و بسیاری از واقعیت های دولت های آمریکا را که با انواع فریبکاری و تبلیغات اجازه نمی دادند برای مردم جهان علنی شود، از زبان آقای ترامپ بشنویم.

* به نظر من ترامپ در ۲۳ مهر ماه ممکن است توقف تحریم های ثانویه را که مصوبه کنگره است و هر ۹۰ روز باید امضا کند، یا امضا کند و یا به کنگره بگوید ایران برجام را نقض کرده که در این صورت کنگره دو ماه وقت دارد گزارش را مطالعه کند و مصوبه ای داشته باشد؛مثلا این حقی را که به رئیس جمهور داده که هر ۹۰ روز تحریم ها را متوقف کند، از وی بگیرد.

* تصور آمریکایی ها این است که هر نقضی در ارتباط با برجام انجام دهند، ایران هیچ اقدامی نمی کند و این فرض اولیه آنهاست.بر این اساس می گویند، ایران در برجام اگر دستاوردی داشته ، هزینه هایی هم کرده اما همین چیزی را که ایران به دست آورده، از ایران می گیریم.ترامپ به دنبال این است که اگر برجام میوه ای هم داشته بردارد و ببرد و اگر این منافع را بگیرد، برجام برای ایران سراسر زیان خواهد بود.

* ترامپ اگر آمریکا را از برجام خارج کند و تحریمها را برگرداند، برگشت تحریمها تنها به ضرر ایران نیست بلکه به ضرر اروپا هم هست. زیرا در این حالت تمام بانک های اروپا و شرکت های اروپایی و چینی هم که با ایران ارتباط دارند در واقع تحریم می شوند.اولین اقدام این است که ما از کشورها بخواهیم در قبال این اقدام ترامپ بایستند و پیشنهادهایی برای تنبیه آمریکا از سوی مجامع بین المللی داشته باشیم. وزارت خارجه ما باید خود را آماده کند که در قبال اقدام ترامپ حتما از فضای بین المللی استفاده کند؛ به طوری که پیشنهادهایی روی میز شورای امنیت داشته باشد و با اتحادیه اروپا کار کند و حداقل این که از پنچ کشور بخواهد که آنها جبران کنند.

* ترامپ می خواهد بازرسی ها از ایران بدون قید و شرط باشد، حرف ما این است که بازرسی ها قید دارد؛ یعنی آژانس نمی تواند از همه مراکز ایران مثلا پادگانهای ایران و مراکزدفاعی بازرسی کند. مسائل موشکی ایران مهمترین عنصر بازدارندگی ایران است. ایران به کمک موشک هایش به صلح منطقه کمک می کند. آن سرکوبی که ما به وسیله موشک ها علیه داعش داشتیم، در مبارزه با تروریسم نقش موثری داشت. اگر ما زیر بار زور آمریکا برویم، استقلال ما خدشه دار می شود ، دستاوردهای انقلاب را ازدست خواهیم داد و خدای ناکرده به یک ملت ذلیل تبدیل خواهیم شد.

* برخلاف ارتش‎های کلاسیک مثل ارتش رژیم صهیونیستی یا سایر ارتش های منطقه، ما در دفاع مقدس خود، از ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد ایران در هشت سال، تنها ۲۰ میلیارد دلار هزینه جنگ کردیم.

* روسیه با آن همه عظمت خود در هوا می جنگد اما در زمین نمی تواند بجنگد. نیرویی که در زمین می جنگند، حشد الشعبی است که سلاحش را از داعش و آمریکا به غنیمت گرفته است.

* در زمان شلیک شش موشک به سمت مقر داعش، پهبادهای ایران از بالای ساختمان ها در حال فیلمبرداری بودند و موشک های ما بعد از طی هزار و ۷۰۰ کیلومتر درست به هدف اصابت کرد.به دلیل اینکه در مبارزه با داعش حضور داشتیم، فناوری ما فوق العاده پیشرفت کرد و این پیشرفت فناوری ما میلیاردها تومان ارزش دارد.

* از آمریکا واسرائیل خواسته شود اسناد کمک ایران به حزب الله و دیگر نقاط را منتشر کنند. ما در حال انتقال دانش و تجربه خود هستیم و همزمان فناوری نظامی خود را نیز توسعه می دهیم.

* عربستان در اوج استیصال است و در یمن شکست سنگینی را متحمل شده است.انصارالله در یمن به موشک هایی دسترسی پیدا کرد که می تواند هم ریاض و هم امارات را هدف قرار دهد، اگر یک موشک از سوی حوثی ها به امارات اصابت کند، این برج های کاغذی کمتر از چند روز از جمعیت خالی شده و دبی و امارات به بیابان و برهوت تبدیل می شود.

* بارزانی می گوید کرکوک مال ماست و دولت عراق هم می گوید به هیچ وجه زیر بار نمی رویم.

* آمریکا دنبال این است اکنون که داعش در حال از بین رفتن است، حادثه ای به وجود آورند؛ چراکه معتقدند امکان ندارد امنیت اسرائیل بدون ناامنی در منطقه ادامه یابد. امریکایی ها دو استراتژی دارند،یکی این که می خواهند در منطقه ناامنی ایجاد و کشورهای اسلامی را درگیر کنند و دوم این که برای ایران تهدیداتی به وجود آورند.آقای ترامپ شاید اولین رئیس جمهور آمریکا باشد که در رقابت با ایران قبل از این که بازی را شروع کند، شکست می خورد. تسلیم شدن آمریکا حتمی است من سرنوشت خوبی برای آمریکا نمی بینم و شاید بدترین سرنوشتی که برای دولت های آمریکا رقم خورده است ، برای ترامپ پیش خواهد آمد. توصیه ما به آمریکایی ها این است که ایران را بشناسید و سعی کنید در مقابل ملت ایران تواضع و فروتنی داشته باشید و از به کاربردن کلمات توهین آمیز و بی ادبانه خودداری کنید.
منبع: خبرآنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید