کره جنوبی به کره شمالی کمک بشردوستانه می‌کند

وزیر خارجه کره شمالی ترامپ را به سگ تشبیه کرد

    کد خبر :108729

در خبری دیگر در مورد منطقه، به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، روز پنجشنبه وزیر خارجه این کشور سخنان دونالد ترامپ در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و حملات لفظی او به رهبر و حکومت کره شمالی را محکوم دانست و رئیس جمهوری آمریکا را به “سگی که پارس می‌کند” تشبیه کرد.

با وجود ادامه تنش در شبه‌جزیره کره، دولت کره جنوبی ارسال کمک‌های بشردوستانه به کره شمالی را از سر می‌گیرد.

به گزارش بی بی سی، روز پنجشنبه، ٣٠ شهریور (٢١ سپتامبر)، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش کرد که چو میونگ-گیون، وزیر وحدت دو کره در دولت این کشور، در پایان جلسه‌ای با مقامات دولتی تصمیم گرفته است تا مبلغ ٨ میلیون دلار کمک بشردوستانه را در اختیار کره شمالی قرار دهد. از دسامبر سال ٢٠١٥ میلادی تا کنون، این نخستین مورد از ارسال کمک‌های بشردوستانه کره جنوبی برای کره شمالی است.

چو گفته است که از اعتباری که برای این منظور در نظر گرفته شده، مواد غذای مورد نیاز کودکان و زنان باردار به ارزش ٤.٥ میلیون دلار از طریق برنامه غذای سازمان ملل به کره شمالی ارسال خواهد شد و مبلغ ٣.٥ میلیون دلار هم در اختیار صندوق کودکان سازمان ملل – یونیسف – قرار خواهد گرفت تا به خرید واکسن و اقلام دارویی برای کودکان در کره شمالی اختصاص یابد.

وزیر وحدت دو کره گفت که “ما همواره تاکید داشته ایم که با وجود موضوعات سیاسی، به دلیل شرایط ناگوار مردم کره شمالی به خصوص زنان و کودکان همچنان به ارسال کمک به آن کشور ادامه خواهیم داد.” وی افزود که در حال حاضر، بیش از دویست هزار کودک در کره شمالی با خطر مرگ یا از رشد ماندگی حاد در اثر سوء تغذیه و کمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند.

این مقام کره جنوبی گفته است که در کره شمالی، مواد غذایی، دارو و تجهیزان برای نوزدان نیز به شدت کمیاب و از دسترس اکثر مردم آن کشور دور است.

به گفته ناظران، با وجود تاکید مقامات دولتی کره جنوبی بر لزوم ارسال کمک های بشردوستانه به کره شمالی، بسیاری از مردم کره جنوبی با چنین اقدامی موافق نیستند.

به گزارش یک موسسه نظرسنجی در کره جنوبی، تمایل مون جائه-این، رئیس جمهوری این کشور به ادامه کمک به کره شمالی به محبوبیت او در میان مردم آسیب زده است.

مخالفان کمک بشردوستانه به کره شمالی معتقدند که با توجه به اینکه دولت کره شمالی بخش عمده امکانات آن کشور، از جمله اقلام اساسی و مواد خوراکی و دارویی را به نظامیان و امور نظامی اختصاص می‌دهد، ارسال چنین کمک‌هایی صرفا امکانات بیشتری را برای کمک به برنامه‌های نظامی در اختیار رهبری آن کشور می‌گذارد.

کره شمالی دارای یک نظام سیاسی با محوریت رهبری و اولویت ارتش و امور نظامی در برخورداری از کلیه امکانات کشور است. از نظر اقتصادی، ایدئولوژی حاکم بر این کشور بر خودکفایی اقتصادی تاکید دارد اما سال‌ها به دریافت کمک‌های خارجی، از جمله از ایالات متحده متکی بوده است. به خاطر ادامه برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی، بخش عمده‌ای از کمک‌های ارسالی کشورهای خارجی قطع شده یا کاهش یافته است.

در سال‌های اخیر، سوء مدیریت و خشکسالی شرایط ناگواری برای مردم کره شمالی به همراه داشته که ادامه و تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه موشکی و اتمی این کشور این وضعیت را تشدید کرده است.

“ری یونگ هو” وزیر امور خارجه کره شمالی

در خبری دیگر در مورد منطقه، به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، روز پنجشنبه وزیر خارجه این کشور سخنان دونالد ترامپ در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و حملات لفظی او به رهبر و حکومت کره شمالی را محکوم دانست و رئیس جمهوری آمریکا را به “سگی که پارس می‌کند” تشبیه کرد.

ترامپ در سخنان خود هشدار داد که اگر کره شمالی در صدد آسیب به ایالات متحده یا متحدانش برآید، ایالات متحده توانایی آن را دارد که آن کشور را نابود کند اما دستگاه‌های تبلیغاتی کره شمالی این سخنان را تهدید توخالی دانسته‌اند.

با تشدید حملات لفظی آمریکا و کره شمالی، روز پنجشنبه وانگ یی، وزیر خارجه چین خواستار خویشتنداری طرف‌های منازعه شد و گفت که شرایط در شبه‌جزیره کره “روز به روز وخیم‌تر می‌شود.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید