نیویورک تایمز:

برجام، گرمایش زمین، کره شمالی و خودِ ترامپ مهمترین موضوعات طرح‌شده در نیویورک بودند/ هیچ انتظاری برای ارتباط مستقیم میان ترامپ و روحانی وجود ندارد

    کد خبر :108725

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی، ضمن بررسی رویکردها و مواضع دولت ترامپ در سازمان ملل متحد، می نویسد: دیپلمات های غربی از دشمنی دولت آمریکا با توافق هسته ای، ابراز نگرانی کرده و معتقدند این اقدام می تواند به یک بلاتکلیفی هسته ای دیگر بیانجامد.

به گزارش بازتاب، این گزارش می افزاید: هنگامی که نمایندگان 193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل این هفته در نیویورک گردهم می آیند تا در نشست سالانه آن سخنرانی کرده و دیدارهایی برگزار کنند، رهبران جهان نزدیک ترین توجه را به کلمات و رفتارهای نامعمول ترین رهبر جهان خواهند داشت.

در این میان این پرسش بنیادی مطرح می شود، اینکه ترامپ چه می گوید، به چه کسی حمله می کند، کدام را خوشحال و کدام را شگفت زده خواهد کرد و دیگر رهبران جهان چه واکنشی خواهند داشت؟

«سومینی سنگوپتا» و «ریک گلادستون» دو تحلیلگر روزنامه نیویورک تایمز معتقدند: «ترامپ در حالی در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می کند که توافق آب و هوایی پاریس را – که از نگاه بیشتر کشورهای جهان، بزرگترین دستاورد سازمان ملل است- کنار گذاشته، به حفاظت از حقوق مهاجران و پناهندگان اعتراض دارد، به توافق هسته ای می تازد و با پیمان تازه ای که بسیاری از اعضاء انتظار دارند همه تسلیحات هسته ای را غیرقانونی کند، ناسازگاری نشان می دهد».

گزارش تاکید می کند: ترامپ در جلسه ای شرکت می کند که به قول «نیکی هیلی» به بررسی اصلاحات در سازمان ملل اختصاص دارد تا این سازمان را کارآمدتر و پاسخگوتر کند.

ترامپ و سفیر آمریکا در سازمان ملل هر دو به دنبال بدگویی از ایران با عنوان حمایت از تروریسم هستند و اشاره کرده اند که آمریکا ممکن است توافق هسته ای 2015 را ترک کند.

حال اینکه این پرسش مطرح می شود که آیا ترامپ همچنان در مسیر پایمال کردن برجام و تن دادن به خطر انزوا حرکت خواهد کرد؟

گزارش اضافه می کند: دیپلمات های غربی از دشمنی دولت آمریکا با این توافق، ابراز نگرانی کرده و می گویند که این اقدام می تواند در دورانی که جهان تلاش دارد با کره شمالی مقابله کند، یک بلاتکلیفی هسته ای دیگر ایجاد خواهد کرد.

گزارش ادامه می دهد: در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل، روز چهارشنبه دیداری هم میان کشورهای امضاءکننده این توافق برگزار می شود اما انتظار نمی رود که «رکس تیلرسون» وزیرخارجه ترامپ با محمدجواد ظریف همتای ایرانی اش دیدار کند.

همچنین هیچ انتظاری برای ارتباط مستقیمی میان ترامپ و «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران برقرار نخواهد شد.
منبع: ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید