انتشار خاطرات افسر عراقی پناهنده شده به ایران

    کد خبر :108583

خاطرات سرتیپ قیس صبیح الزیدی از افسران نظامی عراقی پناهنده شده به ایران در قالب کتابی منتشر شد.

نشر آرما کتاب «سنگ‌ریزه‌هایی که شمارش نشدند» شامل خاطرات سرتیپ قیس صبیح الزیدی از افسران نظامی ارتش بعث که در ایام دفاع مقدس به ایران پناهنده شد را به کووش فاطیما فاطری منتشر کرد.

به روایت نویسنده کتاب «قیس صبیح الزیدی» از قربانیان عراقی جنگ هشت ساله عراق و ایران است. کسی که نخواست و نتوانست رودرروی مردمی بایستاد که پدرش به آنها ایمان داشت، دوستشان داشت و به تازگی نیز رهبری با نام خمینی داشتند.

وی در این زمینه در مقدمه کتاب خود می‌نویسد: وقتی ارتش عراق می‌خواست دو برادر قیس را که در آن زمان دانشجو و دانش‌آموز بودند به اجبار به میدان جنگ بفرستد، پدر سفارش کرد به ایران فرار کنند. او فراق پسرهایش را که بعدا قیس هم به آنها پیوست، ترجیح داد . پدر از کودکی به پسرانش گفته بود باید در مقابل زور ایستاد و تسلیم نشد. حالا ظلم سر بلند کرده بود و پسرها باید درس پس می‌دادند. برادرها به ایران پناهنده شدند و هر کدام بهایی پرداختند؛ اما قیس بهایی سنگین‌تر پرداخت. اگر پای حرف دلش بنشینی می‌گوید: از اینکه پناهنده شدم پشیمان نیستم چون به حق بودم از حق حمایت کردم و تا آخر هم حامی حق خواهم بود.

کتاب با خاطرات حضور و استخدام الزیدی در گروه چترباز ارتش عراق شروع و در ادامه به ماجرای جضور وی در جنگ با ایران می پردازد و پس از آن جنگ کویت ادامه پیدا کرده و در ادامه روایت فرار وی از عراق به ایران را روایت می‌کند. پس از آن کتاب شرحی از زندگی و فعالیت این عراقی در دوران زندگی در ایران و پس از آن بازگشتش به عراق را روایت می‌کند.

فاطیما فاطری در مقام نویسنده این کتاب پیش از این آثاری چون من یک مقتولم، مای ما را منتشر و دو اثر داستانی او کمی بهتر از یک قاتل بود و شیطان روی صندلی داغ را نیز در دست انتشار دارد.

نشر آرما کتاب«سنگ ریزه‌هایی که شمارش نشدند» را در ۱۹۸ صفحه با قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر کرده است

منبع:مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید