اسرائیل از موشک‌های پیشرفته مقاومت وحشت دارد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۲۷
    کد خبر :108569

هواپیماهای بدون سرنشین مقاومت اسلامی چه در لبنان و چه در فلسطین اشغالی موجب ترس و وحشت اسرائیل شده است و برتری نظامی این رژیم را به چالش کشیده است.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه رأی الیوم، عبدالباری عطوان سردبیر این روزنامه، نوشت: شاید حمله ضدهوایی‌های اسرائیل به یک هواپیمای بدون سرنشین بر فراز بلندی‌های جولان خبر عادی و معمول باشد، اما اگر معلوم شود این هواپیما را حزب‌الله در مأموریت اطلاعاتی و شناسایی در این منطقه به پرواز درآورده و اسرائیل برای سرنگونی آن از موشک پاتریوت که هزینه آن بالغ بر دومیلیون دلار است، استفاده کرد، موضوع کاملاً متفاوت خواهد بود.

تلاش مقاومت برای به‌چالش‌کشیدن توان نظامی اسرائیل

مقاومت در دو بخش لبنان و فلسطین چه در جنوب لبنان و غزه به‌خلاف ترس برخی نظام‌های حاکم عربی از برتری و توان نظامی اسرائیل ترسی به دل راه نداده و همواره تلاش کرده است با وسایل ساده و اراده بالای رزمی این برتری را به چالش کشیده و بر آن پیشی بگیرد.

دلیل ترس اسرائیل از هواپیماهای بدون سرنشین حزب‌الله چیست؟

گزارش‌های نظامی حاکی از این است که بیشترین چیزی که موجب ترس اسرائیل می‌شود، این است که حزب‌الله از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به میدان‌های گازی در مدیترانه استفاده کند.

اسرائیل به میزان پیشرفته بودن این هواپیماها که ساخت ایران است، واقف است و می‌داند در اختیار داشتن این نوع هواپیماها که فرماندهی نظامی آمریکا با استفاده از آن و به‌بهانه تعقیب مبارزان القاعده به غیرنظامیان افغانستان و یمن حمله کرده و مرتکب جنایت شد، دیگر فقط به حزب‌الله محدود نمی‌شود بلکه در اختیار گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه نیز قرار گرفته است و این هواپیماها اکنون ساخت داخلی دارد.

مغز متفکر تولید موشک‌های بدون سرنشین در غزه

نکته قابل توجه اینکه در نیمه دسامبر سال گذشته ، یک گروهک وابسته به سرویس جاسوسی اسرائیل یک جوان تونسی به‌نام الزواری را در زادگاهش در شهر صفاقس ترور کرد و بعدها معلوم شد او مهندس نابغه تونسی بود که در سال 2006 به گردان‌های القسام ملحق شده و سه بار راهی غزه شده بود و در آنجا واحد تولید هواپیماهای بدون سرنشین را راه‌اندازی کرده بود که در آنجا دهها فروند از این نوع هواپیماها تولید و ابابیل نامگذاری شد.

پس از شهادت الزواری به‌منظور بزرگداشت او، عکسش بر بالهای این هواپیماها نقش بست.

جالب اینکه بسیاری از کشورهای غربی برای جذب او پیشنهادهای مالی هنگفتی را پیشنهاد کردند اما او نپذیرفت و تصمیم گرفت از دانش خود برای خدمت به مسائل عادلانه امت عرب استفاده کند.

شاید موشک‌های گنبد آهنین بتوانند با برخی موشک‌های مشابه که از غزه شلیک می‌شوند، مقابله کنند که نمونه آن را در سال 2014 شاهد بودیم، اما به‌گفته اغلب کارشناسان اسرائیلی شکی نیست که توان سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین را، چه از جنوب لبنان شلیک شوند چه از جنوب فلسطین، ندارند.

ترس شهرک‌نشینان اسرائیل از موشک‌های مقاومت

معلوم نیست تعداد موشک‌های پاتریوت که اسرائیل در اختیار دارد، چقدر است، اما آنچه از آن اطلاع داریم اینکه صدها هواپیمای بدون سرنشین اکنون در انبارهای مقاومت در جنوب لبنان وغزه وجود دارد که این باعث ترس و وحشت شهرک‌نشینان اسرائیلی است.

اسرائیلی‌ها و کارشناسان نظامی این رژیم اخبار مربوط به این موضوع را پیگیری می‌کنند و به‌خوبی به میزان خطر ناشی از این نوع هواپیماها و یا صدها هزار موشک پیشرفته موجود در زرادخانه مقاومت و حامیانش که آنان را تهدید می‌کند، واقف هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید