ژنرال آمریکایی: آمریکا باید عذرخواهی کند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ۷:۴۹
    کد خبر :108400

رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا یک روز پس از سخنرانی تهدیدآمیز ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به پایبندی ایران به برجام اذعان کرد و گفت: ما باید به شرایط توافق هسته ای پایبند باشیم.
«جان هایتن» رئیس فرماندهی راهبردی ایالات متحده با اذعان به اینکه ایران به توافق هسته ای پایبند است، تصریح کرد: واقعیت ها حاکی است که تهران تحت توافقی عمل می کند که ما هم آن را امضا کردیم.

وی همچنین مدعی شد که اما در عین حال آنها (ایران) با سرعت در حال استقرار و توسعه طیف کاملی از موشک های بالستیک و آزمایش آنها هستند که عامل نگرانی نه تنها برای آمریکا بلکه متحدان ما نیز شده است.

هایتن با بیان اینکه ملت آمریکا این توافق را امضا کرده است، ادامه داد: معتقدم وقتی آمریکا توافقی را امضا می کند، وظیفه ما این است که در اعمال توافق به شرایط آن پایبند باشیم.

این ژنرال آمریکایی با یادآوری اینکه جهان نظاره گر اقدام های آمریکاست، تصریح کرد: در جهان امروز هر کاری که ما می کنیم، تا کوچکترین سطح تاکتیکی، نه تنها پیامی به آمریکا و شهروندانش بلکه برای متحدان و دشمنان ما نیز دارد.

وی توضیح داد: هر تصمیمی که درباره کره شمالی بگیریم، روی اقدامات ما تاثیر خواهد گذاشت؛ و ما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم.

اظهارات هایتن یک روز پس از سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح می شود. ترامپ در سخنرانی خود درمورد توافق هسته ای گفت: این بدترین و یکی از یک طرفه ترین توافق هایی بوده که آمریکا تاکنون در آن حضور داشته است. این توافق مایه دردسر و نگرانی برای ما شده است.

ترامپ مدعی شد :ما اجازه نخواهیم داد ایران سلاح هسته ای بسازد. ما نمی توانیم اجازه دهیم که ایرانی ها از توافق هسته ای به عنوان پوششی برای جنگ افزار هسته ای خود استفاده کنند.
حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان نیز روز چهارشنبه در سخنرانی خود در مقابل سران و نمایندگان کشورهای جهان در سازمان ملل، سخنان ترامپ را جاهلانه توصیف کرد.

وی پس از سخنرانی در مجمع عمومی، در کنفرانس خبری سخنان ترامپ را توهین به ملت ایران دانست و افزود: آمریکا باید عذرخواهی کند.

منبع: ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید