ایرانسل شبکه 5G را با همکاری اریکسون سوئد پیاده کرده است

    کد خبر :108355

براساس اطلاعات ارائه شده توسط ایرانسل در جریان کنفرانس این کمپانی، شبکه‌ی 5G ایرانسل با همکاری اریکسون سوئد راه‌اندازی شده است.

ایرانسل در کنفرانسی که اختصاص به آزمایش شبکه‌ی ۵ جی این کمپانی دارد اعلام کرد که شبکه‌ی نسل پنجم ایرانسل با همکاری کمپانی سوئدی اریکسون پیاده شده است. هدف ایرانسل از پیاده‌سازی شبکه ۵ جی این است تا همزمان با سایر کشورهای جهان شاهد راه‌اندازی شبکه‌ی 5G در ایران باشیم. همکاری با اریکسون طی قراردادی که ۷ خرداد ۹۶ با این کمپانی سوئدی منعقد شده، آغاز شده است.

با توجه به گسترش مرزهای استفاده از اینترنت در زندگی روزمره‌ی کاربران و ظهور و توسعه‌ی روزافزون مفهوم اینترنت اشیا در زندگی کاربران، اینترنت در پی آن است تا همگام با اپراتورهای مخابراتی پیشگام جهان، شبکه‌ی 5G‌ را در کشورمان راه‌اندازی کند. از جمله‌ی کاربردهای اینترنت نسل پنجم علاوه بر مواردی که می‌شناسیم باید به حوزه‌های پزشکی، مدیریت شهری، خودروهای هوشمند اشاره کرد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط ایرانسل، سرعت انتقال اطلاعات در نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی برای دانلود ۲۰ گیگابیت در ثانیه و برای دانلود نزدیک به ۱۰ گیگابیت در ثانیه است. ایرانسل همچنین به بهره‌وری مصرف انرژی در اینترنت نسل پنجم نیز اشاره کرده که با توجه به ظهور اینترنت اشیا امری مهم جلوه می‌کند. براساس اطلاعات ایرانسل بهره‌وری مصرف انرژی در شبکه‌ی ۵ جی بیش از سه برابر افزایش پیدا می‌کند که طول عمر بالاتر را برای گجت‌ها به همراه دارد.

آمار و ارقام ارائه شده توسط ایرانسل نشان از این دارد که شبکه‌ی نسل پنجم در سال ۲۰۳۵ میلادی نقشی ۱۶ تریلیون دلاری در اقتصاد جهان بازی خواهد کرد که بیش از ۲۲۰ میلیارد گجت مبتنی بر اینترنت اشیا از این طریق به شبکه‌ی ۵ جی متصل خواهند بود که روزانه بیش از ۲.۳ اگزابایت دیتا مصرف خواهد شد.

ایرانسل آغاز تلاش‌های خود برای توسعه‌ی شبکه ۵ جی را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده و برای اولین بار این شبکه با سرعت ۱.۲ گیگابیت در ثانیه مورد آزمایش قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید