شبکه 5G ایرانسل با حضور وزیر ارتباطات آزمایش شد

    کد خبر :108350

ایرانسل طی مراسمی که از دقایقی پیش آغاز شد، شبکه‌ی 5G‌ خود را با حضور وزیر ارتباطات برای اولین بار مورد آزمایش قرار داد.

ایرانسل طی مراسمی که از ساعاتی پیش برگزار شد پس از ارائه‌ی اطلاعاتی در خصوص دستاوردهای خود در زمینه‌ی توسعه‌ی شبکه‌های 4G و 4.5G در کنار آماری از تعداد کاربران و حجم ترافیک شبکه، برای اولین بار شبکه‌ی نسل پنجمی خود را که با همکاری اریکسون توسعه یافته است، در حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آزمایش کرد. با توجه به قرارداد منعقد شده بین دو شرکت ایرانی و سوئدی، اریکسون خود را متعهد می‌داند تا به ایرانسل در مسیر پیاده‌سازی شبکه‌ی نسل پنجمی کمک کند.

مدیران رده بالای ایرانسل، مانند علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل ایرانسل به همراه نماینده‌ی شرکت سوئدی اریکسون، اطلاعات جامعی را در خصوص مزایای پیاده‌سازی و استفاده از اینترنت نسل پنجم (5G) در ابعاد مختلف، مانند صنعت، حمل‌ونقل، اینترنت اشیاء، کشاورزی و گردشگری اعلام کردند، به گفته‌ی آن‌ها این فناوری تاثیر بسیار زیادی در بهبود شرایط زندگی کاربران در تمام ابعاد خواهد داشت.

با توجه به اینکه فناوری شبکه‌ی بی‌سیم نسل پنجم در حال حاضر هنوز تجاری‌سازی نشده است و کماکان در فاز آزمایشگاهی قرار دارد؛ از این رو تجهیزات این شبکه از نظر فیزیکی ابعاد بسیار بزرگی دارد. ایرانسل در بخش پایانی مراسم امروز خود با حضور وزیر ارتباطات، برای نخستین بار، عملکرد شبکه‌ی 5G را مورد آزمایش قرار داد. همان‌طور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌کنید، سرعت دانلود در شبکه‌ی نسل پنجمی ایرانسل با استفاده از دو موبایلی که به این شبکه متصل شده بودند پس از چند بار آزمایش، در نهایت به مقدار بیشینه‌‌‌ای بالغ بر ۲۳.۹ گیگابیت بر ثانیه رسید.

البته باید خاطرنشان کنیم که با وجود دستیابی به چنین سرعت دانلودی در شرایط آزمایشی، دزفولی، مدیرعامل ایرانسل پیش‌بینی می‌کند که سرعت دانلود برای هر کاربر پس از راه‌اندازی رسمی این شبکه به عددی بالغ بر یک گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید