بلومبرگ بررسی کرد؛

ماکرون از زمان سخنرانی خود برای سرزنش اظهارات ترامپ استفاده کرد

    کد خبر :108091

رییس‌جمهور فرانسه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل هشدار داد که تهدیدهای آمریکا علیه توافق هسته‌ای ایران، جهان را خطرناک‌تر خواهد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از بلومبرگ «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه از فرصت به وجود آمده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک از کلمات خود برای سرزنش واژه به واژه سخنران قبلی یعنی دونالد ترامپ، استفاده کرد.

بر اساس این گزارش ماکرون اصرار داشت که چالش‌های جهانی باید با همکاری‌های جمعی حل و فصل شود نه به تنهایی. او هر گونه بازنگری در توافق اقلیمی پاریس را مردود خواند و گفت: «بقیه جهان چه همراه با آمریکا چه بدون آمریکا به این توافق ادامه خواهند داد.

وی هشدار داد که تهدیدهای آمریکا علیه توافق هسته‌ای ایران، جهان را خطرناک‌تر خواهد کرد و گفت: «تهدید نظامی علیه کره شمالی بی‌پروا و بی‌ثمر بود.»

ماکرون تاکید کرد: «چالش‌های ما جهانی هستند و ما بیش از هر زمانی به اقدام چندجانبه نیاز داریم. دیوارها از ما حفاظت نمی‌کنند. آنچه از ما حفاظت می‌کند تمایل ما به تغییر تاریخ است. همه ما در ارتباط باهم هستیم.»

ماکرون در این سخنرانی گفت: «اینکه توافق هسته‌ای ایران را بدون طرح جایگزین آن زیر سوال ببریم یک خطای مهلک است. اگر هم این توافق را تقبیح می‌کنیم آیا روش بهتری برای کنترل اشاعه سلاح هسته‌ای داریم؟ من اینطور فکر نمی‌کنم.»

بر اساس این گزارش اظهارات ماکرون در حالی مطرح شد که ترامپ پیش از او توافق هسته‌ای را بدترین توافق تاریخ خوانده بود .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید