سخنان سخیف ترامپ برای خوشایند برخی کشورهای عربی است/ چهره واقعی ترامپ برای جهانیان مشخص شد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ۱۲:۴۰
    کد خبر :107913

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سخنان سخیف و وقیحانه روز گذشته ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران گفت: این سخنان چهره واقعی او را هر روز بیشتر به جهانیان نشان می دهد.

عبدالرضا مصری افزود: آنچه ترامپ این روزها انجام می دهد و خصوصا سخنان روزگذشته وی قابل پیش بینی بود، رهبرمعظم انقلاب بارها فرمودند که آمریکایی ها اهل دبه کردن هستند و به تعهداتشان پایبند نیستند.
وی افزود: امروز شاهد هستیم که هر چه رهبر معظم انقلاب در مورد عملکرد آمریکایی ها بیان کردند به حقیقت پیوسته و آمریکایی ها نمی خواهند به تعهداتشان پایبند باشند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یادآور شد: روز گذشته شاهد بودیم که رییس جمهوری آمریکا در چه حدی از نظر کلامی سخفیف و بی چارچوب است و حتی آداب کلام علمی و در چارچوب صحبت کردن را نمی داند.
مصری اضافه کرد: حتی اگر کسی با موضوعی مخالف باشد باید با ادبیاتی در شان یک رییس جمهوری سخن گوید، اما ادبیات ترامپ از یک رییس جمهوری یا پایین تر از آن نیز کمتر بود.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: دکتر روحانی در سخنرانی اخیرشان بیان کرد که در صورت نقض برجام، اعتماد جهانی به آمریکا کم می شود و دیگر کسی تعهدات آمریکایی ها را نمی تواند این گونه بپذیرد، این سخنان رییس جمهوری ، کاملا درست بود.
وی تاکید کرد: در راستای سخنان ترامپ وزیر امور خارجه و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روزگذشته موضع گیری های خوبی داشتند، از همه مهم تر رهبر معظم انقلاب اخیرا موضع جمهوری اسلامی ایران را در مورد نقض برجام از سوی آمریکایی ها مشخص کردند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یادآور شد: امروز ما باید عمل کنیم برای هر آنچه که از فشارهای آمریکایی ها جلوگیری می کند، تلاش کنیم، تولید داخلی را افزایش دهیم، از واردات جلوگیری کنیم و برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور تلاش کنیم.
مصری تاکید کرد: ما باید خرید تولیدات آمریکایی را در ایران تحریم و از تولیدات داخلی استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: این مرد نامعلوم(ترامپ) حرف هایی که می زند بیشتر برای خوشایند برخی از کشورهای عربی است که این حرف ها نه اثری بر ما دارد و نه برای ما تازگی دارد.
به گزارش ایرنا، ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما نمی توانیم پایبند به توافقی باشیم که ممکن است به این کشور در ادامه اقداماتش کمک کند؛ توافق هسته ای بدترین توافقی است که من دیده ام و باید بگویم مایه خجالت آمریکاست.
این سخنان ترامپ با واکنش و انتقاد بسیاری از سران و مقامات کشورهای مختلف جهان مواجه شد، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به سخنرانی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت: سخنان وی بویژه آنجا که به ملت بزرگ ایران اشاره داشت چنان سخیف، شعاری و بی محتوا بود که ارزش پاسخ ندارد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید